Pages

October 18, 2010

Busy, with Face Reading

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Wow, bosan gile post kali ni. Pasal 'busy'. (-_-)'

Ha'ah, hari2 yg mendatang ni mmg bakalan busy utk dak2 UIA. Exam beb. Sbelum exam ada kuiz plak. Tapi aku sempat lagi mn'spend' time baca buku ni. -->


Haha. Bila aku bace buku ni kat mana2, member2 aku berhenti tgok, pastu tanya aku.

"Weyh, tengok muka aku, try tafsirkan."

Haha. aku ni budak baru blaja la, macamla bnyak sangat aku bleh tafsir muka korg hanya dgn mmbaca satu buku ni aje.

Tapi selepas mmbaca buku ni, aku bnyak perhati muka org. Bukan apa, aku nak mmpraktikkan ilmu yg baru dibaca.

Hehe. Sampai Farahin pon takut aku dok tenung muka dia lama2.

Takdenye. Takde nye aku tenung muka korg sampai tembus. Aku cuma tenung utk kenal pasti various shapes of the face, that's all. Bila dah dapat kenal pasti muka org ni lain, muka org ni lain, baru bleh tafsir dgn berkesan.

Some of the things that I get from the book are:

Hidung kecik: Suka live life to the fullest
Hidung besar: Ada ambition

Kening tebal: Ada anger yg agak kuat, tapi tahu cara nak kawal
Kening nipis: Ada anger jugak, tapi sikit je, dan dia tak selesa dgn keadaan marah

Kening panjang dan tebal: Suka berkawan dan ramai kawan
Kening nipis dan pendek: Suka independent, takbleh ade ramai sangat kawan, dia takbleh tahan

Dahi panjang: Suka berfikir
Dahi pendek: Suka rapat ngan mak

And so on, and so on...

Banyak lagi la yg dlm buku tu cerita. klu korang nak tau, korg bace sndri ea. Tapi jangan la takut ngn aku plak pasni, aku baca muka org bukan utk ape2 pon. Buka utk jatuhkan org ke ape. Cuma utk better understanding of people around me, and supaya aku bleh blend dgn org dgn senangnye...that's all...moga aku mendapat benefits selepas mmbaca buku ni...okep korg, jgn lupa baca buku ye! Study, study! Nnti nak exam!!! (Aku jugak tak study =_=)' Hahahahahahaha...

1 comment:

  1. beznya dpt tgok org..:)

    meh cni akk tgok teha...

    hurm...~~~

    ReplyDelete

Share your thoughts!