Pages

March 15, 2011

Refreshed, by Gombak

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
UIA Gombak. 4-6 March 2011. Naik bas UIA. Sempena Ummatic Week.
Dalam BasDSC00042
Dalam bas (foreigner yang ramai), aku, Falaha, Wan, Co’ot, Arina, Ida ngn Aisyah je budak Malaysia…haha. Sampai-sampai je dia hantar terus ke hostel Mariam (yang paling hujung =_=’)

DSC00069DSC00070
Macamni lah hostelnye. Tak ramai penghuni pun. Satu compartment katil double decker. Kotor, sebab bilik takde orang duduk. Tapi redha je la.
DSC00043DSC00051
Sampai-sampai je…serbu cafe!!! Lapa dow…jumpe Pa’in kat Cafe HS…dan ter’serempak’ dengan beberapa orang yang Wan kenal (akibat mulut masin Wan)
DSC00057DSC00061
Siap makan…jalan la!!! Alang-alang dah ada camera baru…snap sana snap sini…oh la la Camera. Suasana malam yang cantik…library dan juga masjid.
DSC00062DSC00065
Singgah jugak kejap kat Forum Comparative Religion kat Main Audi (bak suggestion Hilmi yang terserempak di Cafe) tapi tak sempat nak masuk pun, terjumpa junior kat luar Main Audi. Borak punya borak, talknye dah habis dulu. Ahahai melepas…
DSC00124DSC00066
Banyak giler poster and program yang diorganise kat Gombak ni. Macam-macam! Tinggal pilih je nak pergi ke tak…oh yeah
Second day, 5 March, lepas sarapan terus ajak Pa’in pergi library. Wan, Arina, Co’od, Aisyah ngan Ida go outing, tinggal aku sorang-sorang kat UIA Gombak. Naseb baek Pa’in ada. I luv U lah Pa’in!Red heartRed heartRed heart
DSC00075DSC00078
Excited gile-gile aku jalan kat library dia. Pergh wualamak memang mantop meletup best tahap cipan tak ingat! Nak banding dengan library Kuantan…memang macam kek chocolate moist dengan biskut mayat! 4 tingkat! Penuh dengan buku! Mau aku boleh habiskan dari pagi sampai malam kat situ la gamaknye!
DSC00079DSC00082
DSC00083DSC00085DSC00098DSC00100
Yeah…buku by Al-Khawarizmi jangan dilupa…Kitab Al-Jabr Wal- Muqobalah…School
DSC00086DSC00088
Pa’in juge sedang khusyok menelek buku kegemarannye…
DSC00090DSC00091
Hah yang ni level 1, level khas untuk budak Law je. Penuh buku, kulit sama kaler je suma. Siap Pa’in jumpe buku yang dah rosak dimakan anai-anai dah pun. Mantop…mantop budak-budak Law ni studi…hehe. Budak Math pun nak demand la satu level kat library Kuantan ni. We’re waiting for that new library…Flirt male
DSC00093DSC00094
Leisure reading area yang siap boleh baring-baring lagi dalamnye...best..best…
DSC00084DSC00095
Ahah! Tetibe jumpa buku yang tajuknye best. Hehe. Takdelah. Yang aku geramnye, banyak giler buku rujukan Math kat sini! Hantarkan je la ke Kuantan! Adoi. Thinking smile
DSC00106DSC00107
Penat meronda library, solat jap pastu meronda lagi kat tempat yang tak sempat nak ronda malam semalam. Gambar bangunan yang dalam arch tu seingat aku Kuliyyah IRK rasenye. Pastu tangga sebelah ni ialah tangga Batu Caves UIA. Hehe. Wan kata 121 anak tangga. (takde keje aku nak panjatI don't know smiletingginye…)
DSC00110DSC00111
Gi jalan kat kompleks sukan. Kolam renang olimpik size, kedalaman dari 1.5 hingga 2.0 meter. Nak masuk kena pakai baju renang spesifik ea, takleh main-main. And ade gelanggang skuash!
DSC00109DSC00114
Pa’in, at the directory (yang besar) dan kat court banyak-banyak dekat ngan kompleks sukan.
DSC00120DSC00131
Nyum, nyum…tenaga perlu dipulihkan…Kuay teow kungfu kat cafe Hafsah, RM4.20. UIA Kuantan menang dari segi kemurahan harga makanan…yeah. Then malam Sabtu tu aku gi tengok Brothers’ Cultural Night kat CAC Hall. Pergh first time aku jalan sorang-sorang lepas Maghrib dari mahallah Mariam ke masjid UIA. Dahla first time aku datang UIA Gombak ni. Huaa…satu pencapaian yang bagusHot smileHot smileHot smileThumbs upThumbs upThumbs up)
DSC00133DSC00139
Logo yang dibuat (yeke logo?) and gambar orang Turkey kat booth dia. Best la jugak malam ni. Rase macam tak duduk kat Malaysia je. Keliling aku semua penuh muka foreigner. Tengok diorang buat tarian diorang sume…Ahha…bahagia…haha.
The third day at Gombak, 6 March, Sunday, last day. Pergi umah Pa’in jap kat Sepang. Pastu bid farewell to Gombak.
DSC00148DSC00180
Huhu. Rasa macam nak stay lagi dua tiga hari je, nak teman Pa’in masuk kelas belajar Engin. Tak cukup 3 hari je untuk rasa kesibukan di Gombak ni. Hehe. Takpe Pa’in, ada jodoh, aku datang lagi! Yeah…
DSC00181
Gombak, I WILL come back. InsyaAllah. Tunggu!!!AutoAirplaneSchool bus
Adios…Winking smile

8 comments:

  1. salam.

    ni lah penangan kalau 1st time datang Gombak yek? :p

    anyways, tau xpe. kalau nak g Gombak, setakat satu malam, alahai. takyah g pun takpa aihh.

    tempat wajib kte g kalau g gombak: library>kafe HS [yang kegempakan wktu malam]>sejid :p>AIKOL>ECONSS [takde motif]>Azman Hashim Complex>Student Bazaar.

    jom la ronda gombak nnti. tyme cuti panjang :)

    ReplyDelete
  2. aku nak tgkap gambar kat kaed, tpi tak sempat.huhu:(
    econs sempat lalu kat luar je.haha.

    haish anis. aku tunggu bas free je nak gi sana.ahha :P

    ReplyDelete
  3. haa..amacam Gombak? biase jew kan..tade yg gempak lepak nyew.. happening lg arr kuantan tue... argghhh..windu gilak!

    ReplyDelete
  4. pa'in ni farahin ke? woiiiiiii sahabat! :p

    tehah : alah. best ke KAED tuh? [abeh provoke] biasa2 je weh. aku takde gamba kat kaed. hehe. tunggu ada event la. econss lagi tak lawa :p kalau kau nak bandingkan dengan KOM yang megah indah tu, kalah mati la nampaknye :D

    shotsem nnti mai la. wan kan KENE dtg kl, so, ko dtg skali. aku bawak ronda2 gombak tu lagi.boleh bwk farahin skali. aku no hal ja, setakat gombak boleh ja. shotsem msti lagi best, msti lengang sket gombak tu kan. eheh :)

    ReplyDelete
  5. to pain: argh pain, aku nak gi lagi!! hehe...tunggu ko datang kuantan la dulu. yeah

    to anis: haha...KOM megah ke? aku tgok bgunan baru yang kat belah2 sana tu lagi gah kot. hehe. aku tunggu ada event besar2. baru aku datang. aku kan VVVIP. ;P

    ReplyDelete
  6. takyah VVVIP sangat lahh. VP2 sudeh :p

    ReplyDelete
  7. sampai hati korg dtg gombak xbgtaw..nasib aku jek t'serempak ngan korag kat msjd kot kalo x..haram nak jmpe!! haha..kalo korg wat lagi mmg nak kene la kot..

    ReplyDelete
  8. ok gak tu anik. ade gak 'V' nye. hehe

    uit...haa rusni, tu bukan keje aku, ko kene tnya wan. aku ikut je.heee

    ReplyDelete

Share your thoughts!