Pages

October 9, 2016

Alone, but not lonely.

Bismillah. 

Haritu aku beli shower cream goat milk Guardian punya. Sebab aku memang dah penah guna yang tu, so aku tau la yang mana nak pilih. Botol putih kepala hijau. Memang kat Guardian yang tu je jual. Ada kecik, ada besar.

Balik kerja haritu, singgah Guardian, capai terus botol tu. Terus bayar, terus balik. Shower cream kat rumah memang dah habis pun, so balik tu mandi terus bukak yang baru. Gonyoh punya gonyoh, aihh apsal tak keluar-keluar buih ni? Aku pun unscrew cap, tengok isi.

Aik, apsal pekat semacam? 

Apa lagi, aku tambah air sikit, goncang-goncang. Tak keluar buih jugak. Ahh lantak la, aku nak cepat. 

Esoknya aku guna lagi benda alah tu. Still takde buih gak. Haha apa, aku ingat buih tu boleh muncul tetiba macam magic agaknya. Dalam hati aku dah mula menyumpah dekat Guardian. Hoi Guardian, produk apa kau jual kat aku nih? Susu basi ke? Cehhh.

Hari ketiga, aku dah takleh pikir apa. Balik keja, penat, masuk mandi, guna  lotion goat milk Guardian tu. 

Eh jap jap. Lotion?

Ha'ah, lotion. Tengah aku mandi tu baru aku perasan, yang tertulis kat botol tu 'lotion', bukan shower cream.

Lol, patutla busuk semacam aku dua tiga hari ni.

***

Excited aku main Smule!.

Ha'ah, aku main Smule!. Aku nyanyi-nyanyi, tapi aku tak save la, tak bagi orang dengar. 

Tapi satu hari tu aku terpikir satu idea. Hmm kalau tak menyanyi, bercakap? 

Aku pun search la 'voice acting' dalam Smule tu. Ada kau!

Hah, mula la aku join sana sini. Maklumlah, aku bukan pengguna VIP, so aku tak ada access nak nyanyi unless orang lain yang bukak invite untuk ajak nyanyi sesama.

Aku pun join ahh diorang voice acting. Ye la, nama pun bercakap, kena la ada person 1 and person 2. Kang cakap sorang-sorang yang orang kata gila pulak.

Voice acting melayu tak dak ah. Voice acting Jepun, omputih banyak. Dia bagi background noise, sound effect semua, dengan lirik ikut timing. Macam macam ada, ko nak muvie IronMan, Avengers, Cinderella, Disney...yang Jepun ada Gintama, Osomatsu...tu antara yang aku join la.

Ketagih pulak aku sekejap.

Aku rasa aku jadi ketagih sebab orang komen cakap aku punya voice acting best kot. Haha oops. Ok tak, serius aku tak pandai. Tapi orang cakap best. Aku jadik motivated la nak try more and improve myself.

Heh nak yang pandai, belambak-lambak voice actors lain dalam Smule tu yang pandai cakap Jepun. Suara pun perghh cair telinga dengar, punya best. Suara aku, heh macam bunyi basikal karat. Dah la cakap Jepun main hentam je maksud dia. Lol.

Lantaklah. Aku enjoy je, especially kalau voice acting bab fight or humor. Sebab untuk babak ni how you act is more important than how your voice sounds. Suara tak sedap takpe, janji jadi lawak tu.

Entah, kadang-kadang terpikir gak, aku suka join ni sebab kat sini la aku dapat express diri aku pada orang lain. Heh hey aku pun manusia jugak, ada time nak gelak kuat, nak jerit, nak marah, nak borak...Seolah-olah bila aku join Smule voice acting ni, aku ada reason untuk jerit, marah or gelak. Kalau tak, kalau in normal everyday life, aku kena control diri aku. Be professional. Don't laugh too much. Screaming out is prohibited. You should be able to contain your feelings. Macam kita tak boleh jadi diri sendiri kalau berdepan dengan dunia sebenar ni.

Heh. Korang boleh ke accept aku yang gelak, jerit, marah macam orang gila ni? Tak kan?

Aku yang biasa, maintain cool je (haha cool la sangat). Bercakap pun tak, senyap je. So cuba bagitau aku, kat mana lagi aku boleh vent out? Haa? Aku, suka cakap dengan diri sendiri. Dalam bilik, dalam train, tengah jalan-jalan pun aku boleh entertain myself berborak dengan diri sendiri tau. Gila?

Tak, orang tau aku tak gila. Hey, aku tak gila. Aku cuma nak entertain diri sendiri je. Berborak dengan diri sendiri. Kesian kan, macam orang tak de kawan. Lonely.

Haha. Kawan? Ada. Falaha. Tu bukan takat kawan tau, tapi kesayangan. Aku sayang dia. Sampai aku takut laki dia jeles dengan aku haha. So aku limitkan mesej sayang kat dia. Nak borak dengan dia? Hey dia dah berkeluarga. Kau jangan suruh aku kacau dia. Aku sayang dia tau. Aku taknak kehidupan dia huru hara sebab aku.

Lonely? Haha hey meh aku nak cakap. I am alone, but I'm not lonely. As long as I can entertain myself, then I'm not lonely.
Aku boleh borak dengan diri sendiri, gelakkan diri sendiri, carik hobi nak buat, jalan-jalan, main game...heh. Ha'ah, aku alone, aku gila gelak sorang-sorang dalam bilik. Tapi aku tak ada mintak kau entertain aku kan?

I'm not alone, as long as I have myself.

Tapi ada downside jugak. Communication skill. Habis karat rosak communication skill aku sebab aku bercakap dengan diri sendiri je. Mana nak berkembang creativity. Kat workplace aku dok mengelak tak nak cakap dengan bos, tak nak call AMS team... Heh, social skill aku hancur. Sebab aku too independent. 

No.

 Aku...too dependent on my own self. 

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!