Pages

June 15, 2008

How's CFSIIUM?

Haaaa.....camner criter budak yang baru masuk u ni?Let's chekitout.....

Hmmmm...firstly....ape ang dimaksudkan CFSIIUM tu ialah.....Centre for Foundation Studies International Islamic University Malaysia.....haaa....

Aku tido semalaman kat umah bapak sedara aku kat pj....aku datang naik bas ngan mak aku....haaa...pastu gi la mendaftar kat sini....hehe....nerbes gak memula....sakit perut aku siot!
Bile dah abis mendaftar.....gi tengok asrama....sampai je kat asrama....first thing mak aku cakap...."Asrama ni memang buruk ye?"...hahahahahahaha.....=).....ye la...asrama aku yang palling tua antara 2 asrama pompuan yang lain....asrama kat sini kitorang panggil 'mahallah'.....
dalam english plak ialah 'college'.....aku dok mahallah khadijah....9 tingkat WOOO!Ade lif siap!!!!!Syok....syok.....mahallah lain plak ialah Zainab dan Aishah.....diorang 4 tigkat je....padan muke!Tapi lagi baru la....tak pe....Satu bilik 4 orang....aku dok tingkat 2....hihihi.....

Minggu Taaruf kat sini....besa ja....ade banyak briefing.....bosan la gak....pastu ade Cultural night....best la jugak....nothing special kot....4 hari je....

Budak KISAS (pompuan) yang ade kat sini jugak ialah Asna Hazima, Fadilah Ulfah, Aryana, Rahmah n Umizatul Khaliesah....Asna n Fadilah Ulfah dok mahallah yang same ngan aku...yang lain dok mahallah Zainab...aku pon dah dapat kengkawan baru....jumpe kengkawan sekolah lame lagi....dari SMKAP pon ade...dari SK cenderawasih pon ade.....haaa....untuk bebudak E-24 dulu.....masih ingat bebudak dari Akademi Menara Gading tu?Yang tumpang bilik kita tu....haa....die masuk sini gak....namanye Syafikah....aku tak prasan pon die mula2....die yang tegur aku dulu....heheh....akak2 DQ pon ade.....

Outing kat sini.....pegi midvalley!!!!Huuu....besh....penat gile kaki berjalan.....ari selasa plak ade pasar malam....kitorang dekat je dengan UM....so....ingat nak jumpe la dengan Fajwa n Dhamirah kat UM....ingat nak jumpe kat Midvalley...hihihi....

Hmmm.....culture shock?Ade gak....la...keadaan kat sini tak sama ngan KISAS....lainla....jugak.... semayang dalam bilik....laki dengan pompuan dekat je jarak die....laki sorang2 masuk dalam kelas yang penuh dengan pompuan saja2 dengan selamba nya....budak2 selambe je pakai baju yang agak kecik....tak pakai stoking.....oh welll...yela...maybe diorang tu ....errr....taktau la nak cakap ape....yela....bukan budak seko;ah agama je yang masuk kat sini...
ok......aku tak abis explore lagi CFS ni....so...maybe nanti pandangan aku akan berubah kot....

Lupe nak cakap...aku amik program sains fizikal....aku ingat nak amik English....tapi tak pela....mak aku suruh aku isi sains fizikal jadi 1st choice.....tapi sekarang ni...IIUM bagi offer untuk bebudak physical science yang nak tukar masuk program ICT.....aku macam berminat jer.....aku tanya mak aku....mak aku cakap die lebih suka aku stay dalam physical science....sebab die cakap aku lebih sesuai jadi cikgu....tapi kalau aku amik ICT....aku boleh masuk Animation....camner ni....nak buat software...aku takde la minat sangat....tapi aku MALAS nak amik Maths banyak2.....huhuhu...oh Tuhanku....tolong lah hambaMu ini....huhu.....aku nak amik Physical Science....

Huhu...sampai sini je dulu post aku kali ni.....nanti aku certa lagi yer.....Assalamualaikum...

8 comments:

  1. wa...da jd student blk...anyway, take care urself & study smart!

    ReplyDelete
  2. dun b silly, take-up any hard-sc (e.g.: physical sc) course 4 ur early undertaking, then onli konsider soft-sc (e.g.: ICT or evn bttr com sc)...coz once u got strong math bekgraun, com sc's gonna b ez s pie...d logic's dis: werk now, play later (hard-sc = werk, soft-sc = play)...i tel u r, com sc's d mstr key 2 d funhouse whre ur free 2 toy around w/ any kind of discipline...in othr werd, com sc's an intermediate field of sc...u get 2 werk w/ biologist, physicist, chemist etc...i noe la u like drawing, but plz, open up...in com sc we got not juz animation, visualization s wel...if u wanna seriously invest in CGI animation, i sajes u bttr seekout those colleges (not 2 b mistaken w/ mahallah) wic r specifically tailored 4 graphics n multimedia application...my final 2-cents, if u like drawin n sc, go 4 com sc...phew, enuf said!

    ReplyDelete
  3. tehaku..dh jd siswi uia die..
    slmt xpl0re cef0s tu yek..
    tx 4 d wish..
    =)

    ReplyDelete
  4. wahh...teha dh jadik student balik...syiok2...kitaorg yg lain akan menyusul kemudian...weyh bestla korang dok dekat2 leh jumpa...km nih dok kt banting(walaupun x pi lg) dh la jauh dr town...ho3 tp x pa kot2 nnti leh plan jumpa ha3...x sabar nk jumpa korg sume..weee

    ReplyDelete
  5. huhu..
    cfsiiumpj investment had been recorded...
    best of luck!!

    ReplyDelete
  6. to xxxxxxxxx:

    wow....thanks 4 da advice....i've alredi chose physc laa...hihi...

    to najihah iman:

    huhu...mizz our dormmate la mcwa...huhu...miss u!!!

    to nadzirah:

    hikhik....kite plan la nak jumpe kat Kisas ke...kan..kan...

    to anas af:

    best of luck to you too...

    ReplyDelete
  7. u made d rite cois then, like i said hard-sc 1st, soft-sc 2nd

    ReplyDelete

Share your thoughts!