Pages

November 19, 2009

Tido lambat sebab BALIK MEETING LAMBAT!!!

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.

Huhuu....~~
Penat datang meeting kan?Semua orang bawak karenah masing2...
Nak layan perangai masing2...penat!!Ade yg terlbih over,ade yg bengang,ade yg buat dono jer..
Nak dengar org cakap lagi..huhu..bosan pon ade...msti korg sume penah rase boring nak mati dlm meeting kan?rase rimas giler,gelisah mcm nak kuar je~huhu....kan,kan?
Lagi la penat kalau kita sendiri yg conduct meeting tu (ni plak biasenye president2 society)
Macam2 perasaan n syak wasangka yg muncul dalam hati bile anak2 buah tak nak dengar ape yg kita cakap time meeting...
"Eh,diorg ni benci kat aku ke?"
"Aku ade buat salah pape ke?"
"Teruk sangat ke aku conduct meeting ni?"
"Mesti diorg tgh kutuk2 aku dalam hati tu."

Biase la manusia..macam2 karenah. Rambut sama hitam, hati lain2.

Lagi2 bile meeting sampai lewat malam. Mmg kompem lagi gelisah diorg dibuatnye.
Otak dah makin tepu,mata dah makin berat,badan dah makin penat...dalam meeting memang dah takleh fokus la jawabnye~
Bising,monyok,kepala trlentok atas meja,badmood,menguap,hentak2 kaki,buat muka tak pueh ati,mengada2,buat hal masing2,tak dengar ape org cakap kat depan,maen game,buat asignment,borak ngn org sebelah,maen henset sms...(klu aku smbung lagi sampai esok tak abes!)
Alaa...aku pon ade buat sume bnde ni...mmg susah arr nak kekal sabar n ceria sepanjang meeting~ =_=' (alaa..korg yg tgh baca ni pon penah buat sume bnda ni kan?hehe)
Aku penah je buat muka bengang,tak dengar ape org ckp kat depan,maen enset...dan macam2 lagi lah!'(Ampun...XS)
Aku ni plak jenis affected by the people aroung me.Klu org laen happy,aku pon naik semangat rr!!Yeah!!
Tapi klu dibuatnye ade sorg muke cam nak makan org je,kompem aku jadik takut nak hepi.
Nanti kang tak pasal2 org tu tak pueh hati ngn aku ke,die kate aku tak rase bersalah lgsung.
"Eh die ni,org tgh bengang ni, die tak pasal2 nak hepi plak!"
Huhu~~~



(sekadar hiasan ye)

Serius,ksian kat org yg conduct meeting.Die pon nak meeting tu abes cepat jugak..bukannye kita je yg nak balik cepat~
Tu lah,walaupun kita benci habis meeting lambat,tpi terpaksa gak buat meeting smpai lewat malam..
sebab kita nak jugak keje cepat siap,kan?
Tapi..makin bnyak kita buat hal,makin bnyak kita gelisah,buat dono,malas nak layan,tak fokus...makin lambat la meeting tu habis!!!Btol tak cakap aku??Dah malam ni tido lmbat lagi...sbb habis meeting lmbat~ T_T

Aku suka meeting yg fokus dgn objektif,tak melencong,setiap org melibatkan diri (participate) tnpa buat keje lain,very supportive,tak hanya memikirkan diri sndiri,ceria ^_^ dan bersemangat...biarpun yg dibincangkan tu prkara kecik je,tpi klu dibincangkan betul2,insyaAllah akan mmbawa kepuasan kedalam hati masing2...balik meeting pon hepi je sebab satu keputusan dah dapat dicapai~mmg syura itu sunnah kan?dalam Quran pon ade sebut...

Klu kita nak ambik hati dgn setiap perangai org dalam meeting tu..mmg mati laa!!!Jiwa kita sndiri yg trseksa tgok org main2 tak fokus dalam meeting...Be careful guys,klu korg taknak bagi support,secara tak langsung korg dah susahkan keje org lain tau!
Sebagai seorg muslim berjaya,"Klu hidup takbleh nak senangkan org lain,pastikan hidup tak susahkan org lain!"
Senang nak kata la kan,just ignore the others yg tak fokus dalam meeting tu,and kita semangat n trus support meeting tu!Yeah! Senyum =),bg sokongan..supaya objektif meeting trlaksana,n meeting pon cepat habes...bleh la kite balik tido awal sket malam ni~~ XD =)
(God,grant me patience~)

4 comments:

  1. salam ziarah,

    sokong 120/120 ntuk "Klu hidup takbleh nak senangkan org lain,pastikan hidup tak susahkan org lain!"

    don't let d environment influence us, instead we influence the environment

    ReplyDelete
  2. to teman yg tak dikenali:
    hehe..btol2

    "don't let d environment influence us, instead we influence the environment"
    thanks 4 da advice! ^^

    to amalina:
    suke2!!sy juga suke jika anda suke!hehehe ^^

    ReplyDelete
  3. Tlg bue gmba tu...malu ambo dok dale tu

    ReplyDelete

Share your thoughts!