Pages

December 14, 2010

Rindu nak bergaul dengan manusia.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Esok nak gi beli karpet utk letak dlm bilik. Hurm
Pastu nak gi beli barang2 makanan sume.
Ha'ah aku tau, "baru balik cuti dah nak gi outing??"
Heh, time cuti haritu aku tak gi beli barang utk balik ostel pon.

Ajak 'that someone' gi kedai, malas. Suruh aku gi sendiri.
Lepas bawak 'that someone' gi KP haritu
aku jadi sakit hati nak bawak kereta
Lepas 'that person' taknak bawak aku gi kedai
aku jadi sakit hati dah nak ajak gi kedai

fine, taknak tolong sudah. I can go myself!

dulu, klu aku nak gi kedai, mesti aku ajak bapak aku. MESTI. Takde org lain dah.
Naik motor, takpon naek kereta.
Giant atau Mydin.
 Bapak aku je memahami aku.
Dulu, kalau aku jalan2 ngn bapak aku, mesti aku peluk tangan dia. Tak pon aku pegang baju dia.
Bukan takat time aku kecik2 je, dah besar pon aku buat macam tu.
Bapak aku tnya, "Tak malu ke jalan2 pegang abah ni. Abah dah la dah tua."

"Tak." Spontan aku jawab.

Why should I be? He's my father!
Takpe, kalau korang tak buat mcm tu ngn bapak korang, tak bermakna korang anak yg jahat.
Cuma dgn berbuat mcm tu, menunjukkan aku anak yg manja ngn bapak aku.

Yup, mmg org kata, bila dah hilang baru sedar kita sayang.
Tapi aku tak menyesal kehilangan dia. Sebab aku dah sayang dia ketika dia hidup.
Cuma bila kehilangan dia, aku la yg kehilangan.
Takde sape dah yg memahami aku lepas ni.
And yes, kehilangan dia tak boleh diganti.
Mana ada dua orang manusia yang sama kat dunia ni?

Doing everything myself, rasa macam aku hidop sorang kat dunia ni. Rasa lonely.

Tiba2 rindu nak bergaul dgn manusia. Aku ingat boleh survive idup sorang2 ni. Tapi fikirkan2 balik, kadang2 mmg kita perlukan masa dgn diri sendiri. At least 30 minutes per day.

Tengok korang sume happy je among korang punya geng. Korang sentiasa ada kawan. Korang sentiasa tahu cara nak bergembira Korang sentiasa bahagia.

Can I be like you guys?

Tapi bila tengok balik org kat keliling aku, rase macam sumanye menyendiri. I mean, start sem baru, masuk kelas, dengar summary pasal2 subjek2 yg nak belajar, tough, susah sume, then sume org study, wat hal masing2, aku mesti pass exam like hell! sume ngadap buku, tak peduli pasal manusia, buat2 tak kenal je orang, padahal satu kelas etc etc etc

Yeah. yeah i know. Itu yg penting dlm idup ni. Nak dapat keja gaji beso.
Prof Torla kata, time nak dapatkan keje tu je dia tgok cgpa
lepas tu takde nye, kau boleh bakar dah sijil ijazah kau tu

No hard feelings guys. aku cuma rindu nak bergaul ngn manusia. Tapi aku tau aku tak sepandai Farahin utk bercerita dan menarik perhatian, tak juga se anggun Akeen yg cakap mcm seorang profesional. Jauh lagi mcm Falaha yg sentiasa confident dan senang bermesra. Aku tak dapat nak rasa semangat satu batch tu dalam batch kita.

Well, mungkin aku kena gi masuk grup lain kot. Grup dak medic ke, dentist ke. Nursing sounds like fun.

I dont know. Just rindu nak ber'satu grup' ngn korang, then go on a camp in the jungle, redah halangan or something.

Bg aku, apabila satu grup menghadapi satu situasi yg susah, then mereka hadapi benda tu sama-sama, selesaikannya sama-sama, boleh mngeratkan hubungan dan menambah kepercayaan antara satu sama lain.

Build that trust. That's what i need. I need to trust you.

Pernah dgr tak org kata, nak kenal seseorang tu betul2, pergi travel dgn dia 3 bulan. Then you'll know macam mana dia react dalam situasi susah, adakah dia akan tolong korang, atau TINGGALKAN korang.

P/S: Dont worry guys i'll be FINE. bila korang dok tnya "Teha, ok tak?" aku jadi mcm serba salah plak. Adoi~ Aku cuma nak melepaskan perasaan, tak salah kan?

5 comments:

  1. Hidayatul Hafidzah bt ZulkifliDecember 14, 2010 at 11:42:00 PM GMT+8

    Tak salah.

    Luahan perasaan bukan satu jenayah. Setuju?

    Lepas ni tak nak tanya dah,"Teha, ok tak?"

    Tak nak buat Teha rasa serba salah.

    Tapi, nak tanya macam ni, "Ok tak, Teha?" hehe..gurau2..;)

    I know that you will be fine. Trust me.

    Trust Allah very3 much and strong. Then, He will show you what the Real Love is! :)

    Be alone sometimes, and be in group sometimes, both are good thing to do. I agree with you! :)

    Everyone need their time,right?? :) So take your time! :D

    Love and miss you so much! :)

    ReplyDelete
  2. lagu sape ntah...

    ada masanya kita suka berkawan,
    ada masanya kita suka menyendiri....

    tu je lagu tuh yg aku igt...
    huhuhu~
    kalau mungkin kita rasa orang itu tidak sama dengan kita,
    mengapa tidak kita yg memulakan kesamaan,,
    kalau tidak pun mungkin seseorang akan tahu bahawa wujud ketidak-samaan...
    atau mungkin kita boleh pergi jauh sehingga kita selesa dengan ketidak-samaan,,,
    kalau mungkin mereka mencari,,
    kita boleh pergi tunjukkan diri,,,
    hipokritkah perkataannya untuk menyenangkan hati kawan...

    ReplyDelete
  3. teha...
    jgn ambil kisah sgt... mungkin diorg sibok kowt..(positive2)
    teha still bleyh gunakan medium lain ntok berinteraksi kan...=)

    -Doing everything myself, rasa macam aku hidop sorang kat dunia ni. Rasa lonely.-

    jum kita ambil kisah Uwais al-qarni..
    semua org xtahu kehadirannny di muka bumi sehingga Nabi Muhammad saw sendiri menceritakan ttg beliau..
    seorang yg tidak terkenal dibumi tapi tekenal di langit..
    fajwa termotivasi gak dgr crita beliau..
    taktaula seswai ka x dgn situasi teha..

    n others fajwa setuju dgn pendapat zuno..

    papepown teha.. hope u always happy.. jgn sedeyh2 tau..
    miss u much..!!=D
    ada apa2 keysah write on kay..

    ReplyDelete
  4. to kak dayah:
    Lepas ni tak nak tanya dah,"Teha, ok tak?"

    Tapi, nak tanya macam ni, "Ok tak, Teha?" hehe..gurau2..;)

    huhuhu akak...ade pulak dia loyar buruk kat situ...

    to zuno:
    hipokritkah perkataannya untuk menyenangkan hati kawan...

    aku tak berapa paham ayat terakhir komen kau tu. apekah ia soalan yg ditujukan utk aku??

    to fajwa:
    huhu..yup aku paham...maybe diorg pun bizi..aku pon macamtu gak kdgkala~thanks kongsi ngn aku kisah uwais tu,baru aku teringat balik kisah dia...hurm, boleh ke aku jadi mcm dia...

    ReplyDelete

Share your thoughts!