Pages

May 31, 2011

RM200. Melayang.

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Biasalah, perempuan.

Heh. Ye ke? Tak semua perempuan macam tu.

Ko ingat aku nak sangat belanja banyak tu?

Ceyt. Sedar tak sedar, RM200 dah melayang.

Yelah, kasut dah RM60. Makan kat Rasamas sampai nak dekat RM20. Kat KFC RM10 keluar purse.DSC00669

DSC00671

 

 

 

 

 

Tak rugi aku beli spaghetti bolognaise dengan salad ice berg Rasamas. Memang suit my taste. Sedap!

DSC00673Tak boleh blah kan kasut ni.65 

Oligo Coco, dah habis RM10. Mouse plus mouse pad bayar RM30 total. Delivery + komik + sepit rambut ada la dalam RM10 lebih.

Yang tak boleh bla nye, kemeja. Guna RM45.

Start daripada lebih kurang pukul 5 lebih, sampai nak dekat pukul 8. 30mlm, aku ngan Falaha dok pusing satu shopping complex tu semata-mata nak cari kemeja yang betul-betul menepati ciri-ciri yang abang aku nak. Yup, I’m buying  a kemeja for my onii-san.

Memang tak boleh blah. Ape gile payah nak carik baju lelaki ni! 18

But anyway, memang tambah ilmu + pengalaman la. Ni la first time aku beli baju lelaki. Baru la aku tau baju macam mana yang kena tuck in, baju macam mana yang tak yah tuck in. Thank kiu la bro salesman F.O.S.

Frust, frust la jugak aku kat mall tuh. Mana taknye, kat Parkson ngan Padini ada sale, pastu aku jumpa la kemeja yang aku berkenan nak beli. Kat Padini ada satu kemeja hitam belang putih, kolar putih. Memang smart ah. Lagipun kain dia nampak mahal. Tengok harga RM100+ sket. Ada less 50%. Okla tu dalam RM50. Tetiba ada salesgirl kat situ cakap, “Less 50% ni hanya untuk membership club Padini sahaja. Nak apply boleh, bayar RM20 seumur hidup, plus RM10 untuk kupon pembelian.”

Kalau bukan ahli?

“Kalau bukan ahli, tak boleh beli kat section ni. Baju-baju kat section ni semua untuk ahli sahaja.”

Argh. What the heck.Aku nak menyumpah, tapi tak boleh.62

Next, Parkson. Yup, yang kat sini betul ada less 50%. Less 70% pun ada. Jumpa la ada satu baju yang aku berkenan nak beli. Kaler maroon belang hitam, lengan pendek jenama Crocodile. Tapi baju tu bukan jenis yang fit. Maksudnya bahagian bawah baju tu tak melengkung, straight. So kena tuck in. Abang aku ni plak nak yang tak perlu tuck in. Nak yang melengkung kat bawah katanya. Argh. Harga yang baju jenama Crocodile tu ok dah. RM55.

Argh. Aku geram. Dan frustrated di situ. Rasa macam nak nanges je. Haha.

Baju tu chantekk kot. Kain pun lawa. Lengan dah pendek dah, macam yang abang aku nak. Slek baju tu tak melengkung kat bawah je. Serius aku nak beli baju tu. Tapi aku tak beli.

Argh.102

Dan untuk kali yang ketiga nya, aku ngan Falaha masuk semula kedalam F.O.S. Dan akhirnya aku beli la baju Nobleman kaler ungu gelap yang melengkung kat bawah. Lengan panjang, kain licin. Argh. Aku tak yakin dengan baju ni.

DSC00674

Demmet.

Argh. Macam mana la aku nak yakinkan diri sendiri yang abang aku akan suka baju ni? Ceyt. Saiz dia pun aku tak confirm betul ke tak.

Argh. Layan je la. Baju je kot. Asalkan boleh pakai.

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!