Pages

June 10, 2011

Sakit kaki, perut, and those nights.

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

***

Argh, kaki aku sakit pakai kasut tinggi. Well, dah beli, kenalah pakai. Kalau tak, itulah namanya membazir, ye anak-anak.

***

Harini sakit perut. Wow. Tiba-tiba aku rasa macam dah lama Encik Sakit Perut tak datang mejenguk aku. Harini baru aku telah diingatkan kembali bagaimana rasanya intestine tu memulas-mulas dalam toilet.

Haha. Ianya mengingatkan aku pada hari aku makan sayur yang hampir basi itu. Kenapa ya, walaupun tau bahawa ia akan menyebabkan kita sakit perut pada keesokan hari, tapi kenapa kita makan jugak?

Yup, sebab tak nak membazir. Hey setan, aku taknak jadi kawan kau lah.

And another reason, sebab sakit perut tu esok, bukan sekarang.

Haha. Kalaulah kita tengah sakit perut, kompem-kompem kita takkan berani-beraninya memakan apa sahaja yang ada di depan mata kita. Entah-entah kita tak lalu makan pun.

Tapi aku tadi selamba je ambik ikan bakar + sambal asam + sambal kicap. Pergh memang macam omputeh cakap, stimulate you taste buds.

ikan bakar

***

First night.

Bangun-bangun pagi, tengok-tengok bantal biru aku yang selalunya ada kat bawah kepala aku, kali ini berada di sisi kanan aku.

Ok, aku tak sengaja tak sedar teralih bantal tu kot.

Second night.

I thought I slept quite early that day. Sebab tu tidur aku pun macam senang terjaga. But sedang aku tidur tu, aku dengar bunyi. It was like “Chi…chi…chi…chi…” . Bunyinya constant, monotone, macam mesin. It sounded like it was just beside me, on my back. But I refused to look at it. Instead, I decided to move a little. I moved my body to the right side of the bed, giving some kind of warning to whatever that sounded just now. And then it stopped. And I went back to sleep.

And the dreams…err. Just weird.

And paginya aku bangun, bantal biru aku tu once again teralih ke sisi kanan aku.

Third night.

I was having quite a hard time getting to sleep. Entah apa yang bermain dalam minda aku ni. Being a little bit paranoid, tiba-tiba jadik so sensitive to sounds, hearing this and that, bunyi kipas pun mendebarkan. Was waiting for that “Chi…chi…chi” sound actually. Kali ni kalau bunyi jugak, aku memang akan toleh and find out what is it. Haha. Tidur sorang pulak tu. Rumate takde. Lampu semua tutup. Haish.

Mula-mula ingat nak berangan pasal Lelouch, tiba-tiba pulak termasuk watak anime lain pulak. Rekaan pulak tu, tak wujud di alam nyata. Sekali-sekala tersedar, golek sana golek sini atas katil. Entah pukul berapa baru aku betul-betul nyenyak.

Bangun pagi, kali ni bantal biru aku tu ada dalam pelukan aku.

Hmm. Am I missing something unconsciously?7

That “Chi…chi…chi” sound tak ada pun. A little bit frustrated, I might say, for if it really existed, maybe it might make my life a little bit exciting. Hehe. Entah-entah bunyi tu bunyi kipas je.

Tidur tengahari, peluk bantal peluk. Bangun-bangun je daripada nap, sedar-sedar bantal peluk aku dah ada kat atas lantai.

Haish, sejak bila aku tidur ganas ni? Sebelum-sebelum ni tak ada pulak.

Fourth night.

Tak boleh tidur, tapi sikit je la. After a few goleks atas katil, then I dozed off. Tersedar satu dua kali, tapi I went back to sleep. And that bantal biru, stayed on its place underneath my head. 1

cute-cat-sleeping

***

Hmm. Those weird nights. I hope they wouldn’t happen again. I do care about my sleep, especially the sleep at night. Because I believe that sleep helps repair the body. And I’m quite thankful that I dream a lot in my sleeps. It somehow makes my life a little bit happier, like watching a free movie inside your head. Besides, sometimes the dreams I dreamt were about my dream. What I always wanted. Once I dreamt I was riding a bicycle from my house to the campus (which somehow made me smile when I woke up from the dream ‘cause I wanted to have a bicycle) and another dream where I was floating in the air. Yup, I’ve always wanted to be able to fly, despite knowing that no one would ever be able to that for the time being. Luckily my dreams at night help me satisfy that desire. Haha.

Ahh…dreaming. Berangan itu best, bak kata hakitanan. Tidur itu pun best jugak. Tapi bila dah dengar “Assolatu khairumminannauum” tu, haa lu pikir la sendiri.

P/S: Dreaming may help alleviate depression. 3

5 comments:

  1. hush....kesian kat org2 yg insomnia kn. salah satu nikmat Tuhan diorg tak berapa dapat nak enjoy...

    ReplyDelete
  2. kira la kambing ke, kira ayam ke.. kalau tak leh tido jugak, kira 1 sampai habis.. hehe

    ReplyDelete
  3. Teha curious la aku ngn those nights tu..

    ReplyDelete
  4. to wan usj:
    nak cari kambing@ayam tu satu hal. dah jumpa, nak heret bawak masuk bilik tidur pun satu hal. haha. senang2 tidur je kat kandang ek?

    to el.hiffzunnuri:
    hua aku pun curios lagi. aku pn tak tau la apa sebenarnya jadi malam tuh. alien turun ke bumi agak nye.huhu

    ReplyDelete

Share your thoughts!