Pages

June 13, 2009

AMARAN!Fikir dua tiga kali sebelum bace post ni.

Sebelum korg bace post ni,fikir dulu.
adekah korg mmpu menerima isinya?
Ya,ape yg aku tulis ni isi hati aku.
Isi hati aku,rahsia aku.
Klau korg taknak tau,cepat2 tutop blog ni,takyah bace.
Sebab korg akan dipertanggungjawabkan atas ape yg korg bace!

Ya,aku ade banyak character
Dan sekarang ni yang menulis ialah Teha Si Moody.
So hati2...you'll find me irritating,feeling down
and i might hurt your feeling...
so aku nak mntak maaf dulu...sorry!

Aku tak tau
emosi aku kelam kabut!
kejap happy,kejap marah
kejap2 aku geram,aku jerit luar tingkap bilik (ko tnye je la rumate aku Pah)
kejap2 aku nakal,aku gi usik sape2 ke,masuk chatroom ke
main2 ngn org,buat experiment ke atas manusia
kejap2 aku baik,aku blnje org ke
kejap2 aku badmood,aku senyap je
kejap2 aku cepat boring,aku tido...=_=
kejap2 aku cepat jd menyampah,pndang muke org,dlm hati Tuhan je la tau ape aku rase

aku tak mntak korg utk memahami aku
takyah susah2
aku ni ha yg kene bnyak bersabar
korg tak suka aku pon aku paham kenapa
aku mntak maaf la bnyak2

so klu korg nmpak aku badmood ke ape
takyah r nak pujuk2 ke
nak risau2 ke,takyah
aku tak perlukan sume tu
aku tak perlukan rase concern korg
kenapa?

sbb aku amat2 susah nak percaya
bile org tu ckp yg die care pasal aku
ya,susah nak percaya
takyah r
wlupon korg cakap kat aku
korg btol2 care pasal aku
aku rase korg bknnye care secara mnyeluruh
aku juga tak suke dipuji tak tntu pasal
yg tu pon aku rase korg menipu
susah aku nak trima pujian org!
contohnye
sesaje puji aku nak bg aku smngat buat keje
atau nak mntak aku tolong pape ke
gune ayat bunga2
takyah r...geli aku dgar!!!

Ya,manusia mmg hipokrit(trmasuk aku)
manusia brubah mngikut manusia di sekelilingnya
klu aku baik,korg dekat r
bile aku jahat,buat bnde yg korg tak suke
atau bile aku tak join korg buat ape yg korg suke
korg pon tinggalkan aku
takpe,jgn risau,aku pon cmtu gak kekadang
aku tak salahkn korg

bg aku,care tu bukan stakat 'care'
nak care btol2 pasal aku(bg aku)
org tu tak fikir langsung pasal diri die
die pntingkan aku je
dan die tak mngharapkan ape2 lngsung dari aku
aku ulang,die tak mngharapkan ape2 lngsung dari aku
dan die care aku same mcm syg diri sndri
care yg btol2 bagi aku
ialah sggup gadai nyawa
susah kan?
so takyah r susah2 nak care gile2 pasal aku ke
aku tak mntak pon...

bile korg concern pasal aku tu
tu bukan 'care' namenye
tu namenye
'tanggungjawab' korg sbg kawan
klu tak takde namenye korg 'kawan'

mcm tu jgak parents
diorg ade tggungjawab utk jg anak
klu tak takde nye nak mmbazir mase nak care psl anak
sbb diorg yg nak anak
so diorg kene la brtanggungjawab,btol tak?

ye,sume org care psl org laen
supaya diri diorg ade org nak care
kawan care pasal kawan
supaya kawan diorg care kat diorg bile diorg susah nnti
mak bapak care psl anak
sbb diorg yg nak anak
dan supaya anak tu tak melarikan diri bile diorg tua nnti dan memerlukan prtolongan anak tu
dan guys carik girls
and care pasal girls tu spaya girls tu take care psl diorg

aku tak tau la
mgkin korg pelik+berubah pndangan trhadap aku lepas korg bce bnde ni
takpe...aku tak kesah
kite hidop kat dunia ni pon memang keseorgn
takde sape2 pon yg sebenarnye 'care' pasal kite
mati masok kubor nnti pon sorg2 gak

aku tak mintak korg memahami aku
tp korg jgn risau
aku akan care pasal korg
aku tetap akan tolong korg klu korg susah
aku tetap akan buat korg hepi
sebab korg kan kawan aku

ya...aku tgh mncari sesorg yg tak prlukan care
sesorg yg mmpu survive sndri
sesorg yg mmpu buat segalanya sndiri (dgn kuasa Allah)
sesorg yg tak memerlukan org utk care pasal die
seseorg yg tak pernah mgharapkan kasih sayang org

tapi sesorg yg memerlukan aku untuk di 'take care'
sesorg yg sntiasa disisi aku
seseorg yg mnghargai ape yg aku buat
seseorg yg tak pernah nak condemn ape yg aku buat
seseorg yg bile aku buat salah,tak marah,tp bntu aku btolkan kesilapan tu
seseorg yg,bile aku down,bile aku badmood,bile aku senyap
die duduk sblah aku,senyum,tak cakap2 ape
cume duduk sblah aku,be there utk aku
seseorg yg 'bisu'...(hehehehe)

yet,right now aku tak jumpe lg
mungkin aku takkan jumpe kot org camtu kat dunia ni
mungkin impian aku tu mustahil
takpe,aku tak kesah lgsung klu impian aku tu tak ditunaikan
aku tak kesah klu aku kekal keseorangan smpai aku mati

sebaba aku dah ade
Allah Yang Maha Penyayang
Dia dah cukup bg aku...=)

Klu takde pape yg baik utk cakap,takyah tinggal comment.
(Sorry sesangat,aku tgh badmood skrg)

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!