Pages

June 16, 2009

Bile aku dah badmood...

Salam...10 Jun 2009.
harini aku badmood.
Huh.

Start klas kol 8 pagi.
Mungkin mood ok lagi kot mase bangun pagi tu.
Klas fizik.Sbelum g kelas smpat mntak Ida belikan karipap 2 bijik.
Sampai klas fizik,macam besa,lecturer da datang.
Dok kerusi blakang lagi.Aku pdulik ape.
Lecturer,Mdm Adibah.Die ajar cam besa je.
Kat dalam klas tu la aku mule badmood.
Biarpon aku tengah makan karipap sembunyi2 kat blakang ngan Ida.
Ntah,ok je aku rase blaja fizik aritu.
Tapi bagi aku Mdm Adibah tu ajar takde conversation 2 hala.
Die ajar je.Tak tanya plak students die paham ke tak.
Tak bleh aku nak reply "Yesss...." atau "Nooo..." ke klu die tanya.
Ntah.Mungkin aku badmood sebab tak dapat dok sebelah Falaha kot pagi tu.

Pastu kol 10 klas Math plak.Sebelah klas fizik je pon klas nye.
Masuk,letak buku.Kali ni dapat dok sebelah Falaha.
Dok ujung skali belah kiri klas.Dekat ngan pintu masuk.
Belom kol 10 lagi tyme tu.Tapi dalm klas da ramai orang.
Lecturer takde lagi.Aku pon kluar.Bosan.Badmood la tu.
Dok bertenggek kat luar tu.Tengok2 tingkat bawah(klas math kat SMAWP tingkat atas).
Nampak orang jalan2.Huh.Aku tengok je.
PAstu Falaha datang join aku kat luar.
"Fateha,nape ni?Ade masalah ke?"
"Masalah ape?" Aku malas nak cakap.
"Ye la,ade pape ke?Nampak cam ade masalah je."
"Ade ape?" Aku saje nak memain ngan die.
"Nampak badmood je.Crite la klu ade masalah."
"Cerite ape?" Mesti Falaha da sakit ati nak tanya kat aku.
Pastu Falaha dah tak tanya dah.Die dok je kat sebelah aku kat luar.
Bile dah nak dekat kol 10,kitorang pon masok klas.
Lecturer takde lagi,so aku ingat nak tido jap.
Tak sampai beberapa minit,lecturer pon sampai,mengajar cam besa,belajar cam besa.
Belajar punye blajar sampai kol 12.Habis klas.

Patutnye kol 1 nnti Facilitator Representative Committee(FRC) ade tangkap gambar.
Bile kuar je klas tetibe lak Wan,timb president kate tak jadik.
Tanye kenape,die kate tanye president.Presiden kate nak tangkap gambar esok plak.
Aku dah r tengah bengang(badmood) tuh.Aku kate klu die nak tgkap gambar esok,aku takde.
Falaha pon support aku."Hah,kitorg takde klu nak tgkap gambar esok."
So Wan pon bg la mesej kat Majdi(President).
Sementara mnunggu kol 1,aku, Falaha ngn Shaz g makan kat U Cafe.Wan plak balik bilik.
Kat U CAfe tu hangin aku makin mnjadik2.Rase macam ade ribot topan je dalam ati nih.
Bile aku badmood,aku takkan cakap ape2.
Aku takut klu aku cakap pape skalik terlepas perkataan yg 'brutal2'.
KOrg mesti taknak dengar pnye.So aku senyap je,muka masam lebih drpd cuka.
Tapi klu ade org senyum kt aku,aku senyum la balik.Macam senyum tak ikhlas je.
Tengah makan tu gigi aku plak buat hal.
Huh.Pdulik r.

Kol 1.Gi tangkap gmbar.Dak laki da ade kat STAD(Students Training and Activities Department)
Masok dalam tu.Ade kene isi borang,nak kene pilih plak style camne nak tgkap gambar.
Badmood lagi,malas nak tengok muke orang.Tengok muke sndri apatah lagi.
Tengah diorg bincang2 perkataan ape nk letak,aku kluar dr STAD.
Ingat nak carik ketenangan/privacy sket r.
Aku tak lari jauh,dekat2 situ je.
Pastu mcm besa Falaha datang.Tanye, "Nape Fateha?"
Aku senyum je.Senyum tak semangat.Tak ikhlas.Dapat bayang?
Pastu aku ikut Falaha masok balik STAD.
Da abis bncang,mase pilih coat plak.
Pilih punye pilih,aku amik je ape yg Falaha bg kat aku,pakai,siap.
Dah siap pakai,Wan ngn Falaha bg kate2 smgat sket kat aku.
"Nampak smart r Teha." "Padan r Teha pakai coat dgn baju hitam kat dalam."
Mase tu aku pakai tudung putih,jubah hitam,kain putih,stokin hitam,kasut putih.
Dah siap sume,pegi la ke tempat nk tgkap gambar.
Si Uzair ade cakap sumting pasal baju hitam putih aku,macam puji ke ape,tapi aku tak brape dengar.
Lepas die cakap,aku toleh ke blakang,taknak pandang muke die.
Kesian die,jadik mangsa badmood aku.

So tangkap la gambar,ade formal ade tak formal.
Yang tak formal tu pndai plak aku posing.Huh.
Pastu abis tgkap gambar.Isi borg lagi,sape yg nak beli,tapi aku tak beli pon.
Die jual saiz besar je,8R ngn 10R,yg kecik takde.
Dah abis segala2 tuh,balik asrama.Naseb baek takde klas petang.
Sampai bilik,salin baju, g amik air semayang.
Tengok muke kat cermin,pastu taknak pandang dah.
Menyampah tengok muke sindri tgh badmood.
Lega sket bila air dah kena kat muka.
Pastu gi mengadap Tuhan.Sujud terakhir sujud lama sket.

Jumpa ketenangan kat situ.Alhamdulillah.

Pastu tido.Memang klu badmood aku nak TIDO.
Puas ati aku.

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!