Pages

June 10, 2009

Jamuan?

Salam...
pada 9 Jun 2009 telah di adakan jamuan yg dianjurkan oleh FRC.
Ingat nak rai Bro Hidayat(asst Director LTD) ngn Madam Mizan(Deputy Dean LTD).
Sebab diorg akn di transfer ke Nilai Campus.
Jahat tol dak Nilai nak amik Bro ngn Madam dari ktorang.Huahua...
Memang FRC ni direct bwh tggungjawab diorg.

Sekali ngn jamuan tu ingat nak rai Hadi ngn Firdaus skalik sbb diorg nak g Nilai gak.
Tukar kos,dari engin ke IRK(Islamic Revealed Knowledge).
Kol 8pm aku dan Falaha pn brgerak ke E002,tmpat jamuan.
Tetibe jmpe Uzair,die kate jamuan kat E004,sbb ade org nak wat klas.
So gi kat E004,aku ngn Falaha start susun krusi ke tepi dinding.
Dah siap susun,Hafiz Ali ngn Nazrul datang,Hafiz Ali bawak speaker.
Pastu tetibe die kate sruh transfer ke kelas ujung2 sket.
Takut bunyi speaker mgganggu org kat klas.
Naik tingkat atas.klas E114.Susun kerusi kat klas tu plak,kitorg berdua.
Pastu mknan dan pggan mangkuk pon tiba.
Yg datang K. Madihah,K. Hidayatul,Shaz,Wan,Fifah,Falaha,aku.
Susun2 ape yg patot,dak laki yg buat.Sebab diorg yg dok kat meja letak mknn tuh.
Air laici Hafiz Ali yg buat.Pandai buat air,bagosss.
Nak tunggu pukol 9 tu punye la lmbat.
ViP datang kol 9.15.
Padahal Bro Hidayat ngn Madam Mizan tak jadik datang pon.
Aku tngok dak2 ni cam tak sronok jep.Ye la,Bro ngn Madam tak datang.
Yang datangnye 'P' je.'VI' nye ilang.
Aku pon jadik tak sronok r klu diorg tak sronok.
Trutama Falaha.Ye r,klosfren aku.

Sementara nak tunggu kol 9.15,ade meeting ex-Kisas kat LY.
Anep konduk.Aku pegi la tgok jap.Ngan Falaha.
Aku nak tgok dak2 junior je.Ramai la gak diorg yg dapat masok UIA nih.
Dah tengok,ondaway nak gi balik Blok E,Shaz call.Kate sume org dah sampai.
So sampai kitorg kat E114,mula ngn sesi ucapan.
MC Ku Ateef,pastu ucapan HAdi,Firdaus,Uzair(PIC) ngn President,MAjdi.
Ucapan,besa la.Korg pon tau.
After ucapan,sesi makan.Sebelum makan,Irfan bace doa.
Pastu dak laki amik dulu.Aku plak g toilet.Minum bnyak air masak malam tuh.
PAstu pompuan plak amik makanan.Makan laksa.
Laksa aku tak abes.Pastu diorg bukak kek plak.
Dah bukak kek,Shaz excited nak tgkap gambar.Pastu Shaz potong kek,agih2kan.
Dak laki pon amik krim kek tu,sapu kat muka Hadi ngn Firdaus,kenekan diorg.
Lupa nak cakap,lelaki yg datang Hafiz Ali,Nazrul,Uzair,Majdi,Irfan,Ku Ateef,Hadi,Firdaus ngn lagi sorang tu aku tak kenal.First tyme nmpak muka die.
Nampak cam muka baik je.Kate Shaz namenye Hanif.Ntah,mane aku tau!
Syahril tak datang.Tak tau p mane.

Aku ngn Falaha plak dok selak main suap2 kek.Siap tgkap gambar lagi.
Aku takmo makan bnyak malam tu.Ntah,takde feeling nak makan.
Tyme diorg tgh makan,aku tgok je la.
Seronok tgok diorg makan,hepi je.Siap tambah lagi.
Bagos la Wan dah dapat makan bnyak.Kesian kat die,bnyak berat dah hilang mase Taaruf Week.
Nak kene ganti balik tuh.Takpe,makan lagi Wan,makan lagi.
Falaha pon cam excited je makan kek ngn laksa.
Die tanya,"Fateha,nak Mamee tak?" Aku geleng. "Kita amik Mamee awak ea?"
Amik la Falaha,asalkan ko bahagia.Kek aku pon die amik,bawak balik bilik.
Yang pasti nye,aku tak kenyang malam tu pon takpe.
Aku dah kenyang tengok muka2 ceria dan happy korang tu.

Yang Wan ni plak dari tadi sejuk...tak tahan.
Pegang tangan aku,tangan aku suam.
Pastu tetibe aircond kat atas Hadi kuar asap.
Tros tutop aircond tuh.Huahuahua...
Tu la...Wan tu dah sejuk macam kat Antartika...buat tak pdulik je.
Dah jadik camtu.

Dah siap makan,ade plak sesi bg ucapan dr setiap sorg.
Tetibe plak Anep tiba masok ke dlam bilik jamuan.
Meeting Kisas dah abes la tuh.
Die kene bg ucapan dulu.Sbb die baru sampai.
Tetibe aku rase cam nak g toilet la plak.Takpe,tahan dulu.
So bg la ucapan...Mase Falaha bg ucapan,die cam puji la kt Firdaus ngn Hadi tuh.
Falaha tu suka tengok muka Firdaus tu,katenye muka baik.
Tapi setiap kali klu Falaha bg ucapan,aku msti excited nak dengar.
Sebab Falaha pndai wat kejutan dalam ucapan die,
means,tak sgka plak Falaha bg ucapan cam lawak je.
Tyme aku bg ucapan,aku cakap kat budak berdua tuh,
"Suka atau tak suka,yg penting kita buat sehabis baik dan berjaya."
Aikk,macam penah dengar je.Takpe2.

Mase tu aku masih lg rase nak g toilet.Makin lame makin tak tahan.
Nak tunggu diorg abes bg ucapan...Ya Allah...sabar jela.
Pastu Majdi la org last bg ucapan.Die suruh tutup mata la plak.
Aku da tak tahan nak g toilet ni.Takpe2...aku ikotkan je la.
Dah abes tutup mata,die smbung lagi ucapan die.
Diorg wat mcm tak dengar je,ade yg men henset,ade yg brcakap ngn org len.
Aku plak dah tak tahan nak g toilet.
Huh,aku rase Majdi tu terasa org tak bg perhatian tyme die cakap.

Immediately after Majdi abes cakap,aku tros kuar drpd bilik jamuan tuh.
Macam nak berlari pon ade.
"Uisshh,ngamok ke?"
Aku nak g toilet daa...
Balik toilet,kemas2 barang.
Siap kemas,ready nak balik.
Tetibe si Ku Ateef datang kat aku,tanya "Pandai main percussion?"
Aku mula2 tu macam nak nafikan la jugak,tapi aku jawab la aku reti maen.
Die nak usha aku masok Gerimis!Ape hal?
Alasan die,die kate ahli prmpuan Gerimis takde sorg pon yg reti men percussion.
So die invite la aku.Aku pon kate "Akan dipertimbangkan..."
PAstu tetibe si Anep tanye die,nak jmput aku masok Grimis,watpe?
Die ckap r,aku reti men percussion.Die tgok dari video mase Battle of Nasyeedians sem lepas.
Dalam video tu bknnye aku masok bertanding pon,aku datang tgok perfomance diorg.
Tapi dah mnjadi kewajipan tgan aku akn bergerak2 mngikut rentak percussion yg dimainkn.
Ade org rakam tngan aku senyap2!Cesss...memang nak kene nih!
Pastu yg si Anep ni plak wat2 cam tak pecaya aku leh men percusiion.
Takpe2...aku tak marah pon.
Pastu si Anep ni plak cakap kat aku, "Meeting Kisas lagi 2 minggu ok?"
"Okeh,okeh." aku jawab.
Yang FAlaha ni plak cam excited plak.Pegi ajuk cara aku cakap "Okeh,okeh."
Die memang cam excited sket ngn Anep tuh.
Tapi bkn excited ape la...excited memain je...
Besa r...kitorg kan kawan baek...gurau2 r... =)

2 comments:

  1. mcm tak bez je frc nie. frc tue ape? btw, ptut ke presiden trase hti klu org x bg prhatian? bkn ke pkare biase? mne bley nk puaskn ati sume org.ahaha.. btw, nice blog..luahan prasaan yg btul2 mnjadi. i feel ur feeling as well.. keep it up!

    ReplyDelete
  2. frc tak best?mgkin sbb prsatuan ni msih kecik kot...takpe...
    ha'ah...mmg manusia takbley puaskn ati sume org...tp biarla presiden itu dgn hidupnya...presiden pon ade prasaan gak kan? =)

    thanks 4 your comment anonymous,i really appreciate it!=)

    ReplyDelete

Share your thoughts!