Pages

February 8, 2010

Aku suka PHYSICS!

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Hmmm.Yes,I love Physics.
Dari form 4,blaja ngn Mr Ch'ng. Very interesting. Aku suke masuk Lab physics
aku suka experimentnye.
Aku suka silibusnye
aku suka kelas dalam dewan kuliahnya
aku suka semangat Mr Wong mngajar kitorg ramai2
aku suka bila Mr Ch'ng buat demo dlm klas
Aku suka usik barang2 dalam Lab Physics
Aku suka buat bising jerit "Yesssss..." dalam kelas Physics
Pastu aku dngr ade cikgu kat skolah ckp
"Kat skolah ni dah kurang cikgu fizik,klu awk amk fizik bagusla..."


Masuk UIA amk kos PHYSICS Science
Amik 2 Physics
Physics 1 blajo pasal kinetics bnyak
Physics 2 blajo pasal Letrik bnyak
Physics Lab:Lab paling best berbnding Chem Lab
Aku pernah belek2 buku Physics time boring2
Aku bukak bab yg takde dlm silibus
Bab Particles in Atom,pasal Quarks,up n down tu
Pasal Theory of Relativity by Einstein tu
Cuba nak pahamkan
Dan teringin utk ade org ajarkan bab tu
Best
Then dengar lecturer ade cakap
"Kat UIA ni tak ramai lecturer Physics,tu yg kene import dr department Engineering tu"

Aku dah trbayang2 dah nak mngajar Physics kat KISAS.Tak pun jadi lecturer Physics kat UIA.
(tak berkembang sungguh minda)

Tapi mngkin Tuhan tak takdirkan aku utk teruskan dalam Physics.

Mungkin saja kalau aku amik Physics
Aku akn jadi gila
Atau mngkin saja klu aku amik Physics
Aku takkan kawen smpai ke tua
Mngkin saja klu aku amk Physics
Aku takkan ade life yg bahagia!!!

Ya Allah...sesungguhnya hakikat kehidupan ini hanya ada di sisi-Mu...
Allah Maha Mengetahui

Patutkah aku mngejarnya?Atau patutkah aku redho dengannya?
Destinasiku hanya ada pada Tuhanku

*Masuk UIA amk kos Physical Science sbb ingat nak pursue Physics kat main campus nnti....tapi baru je dapat tau kat Main Campus nnti takde kos Physics...ingat nak la apply U lain,isi borang UPU,tpi baru tau yg permohonan dah ditutup...Allah juga Maha Mengetahui...mngkin aku akan amik Financial Math kot~*

4 comments:

  1. Salam. Teha, kita merancang Allah menentukan. Manalah tahu, second year kita kat sana dah ada physics. Bole la ko amek kan? Apa pun, aku doakan yang terbaik untuk ko k? Sayang Teha! :)

    ReplyDelete
  2. yup, thats right .
    It just a matter of chance.
    what u like will always be with u..as long as u like it .

    ReplyDelete
  3. Allah noes wats best 4 ya :)
    hikmahnye mungkin x nmpak sekarang,
    tp insyaAllah beberape waktu lg..

    ReplyDelete
  4. adik.UPU pengambilan jun/julai blum tutup lg.cuba2la cek kat mohe

    ReplyDelete

Share your thoughts!