Pages

February 25, 2010

Home feat CFS: I miss you guys...

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Hmm.Penat jugak dok umah ni. Terutamanya bila kita ada target utk disiapkan.
Huhu. Ala,sbnrnye dok kat mane2 pon penat jugak.
Oh well. Yg penting skrg aku terasa idop aku bnyak berubah.(really?)
Tak jugak. Tapi dah 2 bulan kot aku tak balik. Haa,sekarang?Amek kao!
Lame giler dok umah.
Hurm. Kekok la sket, tpi umah sndri, takkan takleh adapt kot?Hoho
Anyway, let me compare my life at CFS IIUM before and my life at home, now.

Dulu kat CFS, we have to be responsible to ourselves. Barang2 kita semua kita uruskan.
Ye la, tpi barang2 org lain, diorg sndri la yg uruskan.
Tapi skrg kat umah, barang org lain pun aku kene btanggungjawab.
Baju adik aku, aku yg simpan. Pinggan makan diorg, aku yg basuh. Rumah, aku yg kemas.
Yup, I'm as the sister need to be responsible. No problem about that.

Dulu kat CFS barang kita semua kita punya. Meja studi kita, tilam kita, katil kita, board kita.
Suka ati kita nak buat mcmna, nak hias mcmna.
Tapi skrg kat umah, umah ni, mak aku punya. Kreta, bapak aku punya.
Bunga, mak aku punya. Bilik, adik aku punya.
Nak kacau sket tak brani~huhu. Yela, brg diorg, bukan brg aku.


Dulu kat CFS, mkn kat cafetaria. Tempah, bayar, dapat mknn, duduk, makan.
Orang lain yg tolong masakkan.
Tapi skrg kat umah, mknn samada bapak aku kluar gi beli lauk
atau aku yg masak. Yup, mmg aku trnanti2 saat nak blaja masak.
Mak, anak dara mak ni nak gak pandai masak mcm mak.


Dulu kat CFS, mesti kena kluar bilik n jalan2 sekitar CFS
Samada gi kelas, gi meeting, buat keja, atau jalan2 cari mkn
Tapi skrg kat umah, samada naik turun tangga, ulang alik dari ruang tamu ke dapur....
Tu je lah. Takde rumah sebeso CFS ye.

Dulu kat CFS, slaloo giler gi outing. Hampir setiap minggu kluar gi bndar KL.
Klu tak pun, outing pasar malam tiap Selasa dah mnjadi kewajipan.
Tapi skrg kat umah, jarang outing gi bndar Kuantan. Sangat.
Pasar malam pun jarang. Nak kata jauh, tak jugak.

Dulu kat CFS, time aku down mesti ade org pujuk
Bagi kata2 semangat kat aku
And diorg amat2 jaga hati aku taknak bg terasa
Aku dapat rasa yg they care about me
Aku lebih berani nak huhaa
Tapi skrg kat umah
Kasih sayang tu diberi dgn cara berbeza
Mungkin sbb faktor umur yg berbeza
I'll be a different person at home

And I prefer to be quiet and be with myself more
Hmm. I dont know why. It's an instinctive behaviour.

Tapi yang paling ketara skali aku rasa...

Dulu kat CFS, nak gi mana2 mesti ada kawan.
Nak gi kelas, ada Falaha teman. Nak gi makan, kiosk, gi buat keje kat LTD,
gi meeting, gi outing, gi pasar malam etc.etc.etc
Nak tido pun ade org teman.
Tapi skrg kat umah, takde sape2 pun kawan aku.
Nak mkn lmbat sket takde org tunggu, nak gi outing, bapak aku je la bonceng moto
Nak buat keje, buat la sindri
Nak tido pun takde org teman. Sorang2 je la tido kat ruang tamu tu.
Sebab tu aku jarang outing kat Kuantan. Sebab takde kawan.
Member skolah rendah?Semua dah mnghilang.
Member skolah menengah?Semuanya dok dekat Muadzam sana~
Member skolah menengah tinggi? Lagi la..ade dok Klate, Perak, Johor etc...
Member universiti?Hmmm....

Blaja berdikari la oi! 


Aku sangat suka bjalan kluar sbnrnye. And I miss all of my friends. No matter kawan skolah rendah aku ke, kawan SMKAP aku ke, kawan KISAS aku ke...and latest, kawan CFS aku. Thanks so much guys, korang dah teman aku sepanjang aku hidup smpai sekarang. And loads of thanks to Allah sbb kenalkan aku dgn mereka2 ni semua...^_^ Allah ciptakan manusia sesama manusia, tak sangka ada hikmahnya yep! ;)

Oh ye. Prasan tak ayat mula2 dalam post ni, aku sebut pasal 'target yg nak disiapkan'? Agak2nye apa target tu ye? Hmm. Aku dah mula tulis cerpen. And aku wajibkan diri aku siapknnye. =P

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!