Pages

February 28, 2010

Please don't reject me. I've no one left.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Hmm...
Kenapa dulu aku sentiasa mmpunyai sesuatu utk ditulis.
Dan dulu semua yg aku tulis, semuanya aku berminat nak baca balik
Tapi sekarang, kbnyakanya apa yg aku tulis in on the same topic.
Nampak sgt dah lama tak baca buku
Tak pun buku yg dibaca tu tak berubah2
Asyik buku tu jugak la yg asyik dok baca.

Yup. I'm finding for books now. Help.

Anyway, as I've mentioned in my previous post, being at home means I have to adapt with new environment.
Well, no need to mention here.
There's a lot I've lost by being back home,
But I've also gain something valuable.
Not just something, I guess.

Hmm. I don't know. I guess I've got something.
I hope so. Hmm.
Ada org lain yg lebih hebat dr aku. Sangat2 hebat.
Ada yg lebih baik drpd aku.
Yg lebih fokus, lebih rajin
Lebih disayangi.
Hmm. Aku? Tak hebat lngsung. Tak layak pun.

Yup, every human akan gain sesuatu bila dia hilang sesuatu.
Biarpun yg hilang tu ialah apa yg dia paling sayang, tapi Allah tetap akn mnggantikannya dgan sesuatu yg mngkin lebih baik, dgn syarat kita bersabar.
Aku dah tgok apa yg org lain takde, dan apa yg dia ada sbgai pganti ketiadaan tu.
Tapi aku? Aku tau apa aku hilang. Kadang2 aku bertnya, adakah kehilangan aku ni lagi teruk drpd org lain
sebab kehilangan aku ialah yg jenis takde org nmpak. Cuma aku je yg dapat rasa.
Tak. Sebab Allah bg kehilangan tu ikut kadar yg kita mmpu.Atau ikut apa yg Dia nak uji kita.
Contoh. Aku dah prepare dah klu trjadi apa2 kemalangan fizikal ke
Aku dah ready nak buat apa, nak blatih krusi roda ke, nak mkn guna tgn kiri ke, nak mlukis guna kaki ke
Tapi aku diuji dgn dalaman.
Dan bg aku, Allah itu Maha Adil. Jd Dia akn bg ujian dgn seimbang.
Bagi aku org yg dapat ujian lebih berat drpd aku, mesti dia ada kelebihan yg aku takde.
Contoh. Org miskin yg takde umah dok tepi jalan. Berbnding aku yg ada rumah n berduit.
Mungkin org miskin tu dpt lagi blmbak2 pahala drpd aku.
So kekurangan org miskin tu ialah melarat takde umah. Kelebihan dia dpt pahala lebih.
Kelebihan aku plak berumah n berduit. Tapi kekurangan aku ialah pahala tak bnyak.
Haa...ada nmpak?


God. I feel like something is missing.
God, is it destined for me?
God, what should I do?

Yup. I should be patient. Right?
God, don't take me away from You.
I'm afraid.

I'm no one in this world. And I have no one.
Only You that I got.
If You ignore me, if You leave me
If YOU don't love me
Then who else will?
Please love me God. I can't bear to be rejected by You.
I don't care if all people rejected me. They already have.
But please. I want You. Please don't reject me. Please.

5 comments:

  1. jeffer abdullah: ko tu geniusla..rndah2 diri lak..papepun, slamat bercuti..

    ReplyDelete
  2. Yup Teha, as long as kita sabar Allah akan selalu bersama kita :) So, jom jadi mereka2 yang sabar supaya Allah selalu dengan kita. InsyaAllah. Btw, aku tak pernah reject kau okay? And aku yakin sahabat2 yang lain pun tak pernah tinggalkan kau. Okay Teha? Be strong for a life and together we make our life a better life to be lived in. Okay? Miss you Miss Teha :)

    ReplyDelete
  3. betul2..sabar2..Allah sentiasa bersama org yg bersabar..=)
    jgn putus asa pd Rahmat Allah..rahmat Allah itu luas buat hamba-hambaNya yg beriman..
    g0 go teha!! =)

    ReplyDelete
  4. I always needed time on my own
    I never thought I'd need you there when I cried

    When you walk away I count the steps that you take
    Do you see how much I need you right now

    When you're gone
    The pieces of my heart are missing you~
    hehe..tgh dgr lagu ni..thanks you guysss~~~

    ReplyDelete

Share your thoughts!