Pages

March 8, 2010

Untitled

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Baru habis ujian Statik berkomputer.
Dapat 49/50.
Huh. Adik aku cabar aku dpt full.
Abang aku dpt 48, adik aku 46.
Woo. Dah la tgah lembap giler otak tadi. Lama giler tunggu, smpai rase macam nak tido pun ade.
Jawab soklan smpai semak 2 kali. Skali lalu aku baca tak paham soklan nak ape.
Huhu.

Tgahhari, buat sambal ikan. Sambal paling senang n paling mengancam abad ini.
Guna ikan goreng semalam yg tak habis. Tumbuk dgn cili padi 5 bijik.
Kompem best! Wlupun tak tahan pedasnye, tapi mesti nak tambah lagi!

Weekend haritu ikut bapak aku balik Pekan.
Lame tak balik. Sekurang2nya meriah la sket kmpung aku tu aku ade balik.
Melepas le rindu mak sedara aku nak jumpe aku. Haha
Balik dari Pekan, nak balik Kuantan
Lebuhraya tu penuh asap! Tak nampak jalan depan pun!
Nasib baik la kejap je. Aku ingat dah tak jumpe jalan keluar ke
terperangkap dalam asap tu ke
Huih. Mane tak nye
Kiri kanan berasap je. Hutan tgah trbakar.
Aku berharap sngat2 bomba dtg padamkan kebakaran tu sume
Kesian kat pokok2 tu trbakao
Dah la tgah global warming ni. Kemarau lagi
Patut nye kita menambah pokok, ni tak.
Pokok makin bnyak trbakar.

Huh. Tak tau la.
Ya Allah, turunkanla hujan. Amiinn.

6 comments:

  1. wah!terer nye teha dpt 49/50! tahniah2 ats kejayaanmu!..=)
    teha..akk nk rse la sambal ikan teha tu..sedapnya..nyam3..;)

    ReplyDelete
  2. lorh akak...takde la terer mane...klu terer namenye dapat fullmark!huhu

    sambal ikan tu habis simple la kak...huhu,malu saya cerita kat sini...tapi memang, klu dah minat pedas, sambal simple mane pun dia kata sedap!heheee~

    ReplyDelete
  3. yg simple tp sedap tu lah yg special tau..=)nnti klu akk dtg umah teha,teha kena buatkan sambal tu khas untuk akk tau..hikhik! xpernah gi rasa air tgn teha..hehe..maggie x dikira tau..kikiki!=)

    ReplyDelete
  4. aisey kak, takde mknanya nak rasa air tgn saya...
    takde yg spesel pown...malula sy klu cmni kak
    huhu~
    sy tak la terer masak macam akak~~

    ReplyDelete
  5. gatai!=)
    xkira,akk nk jugak rase masakan teha..hehe..

    ish,,bile plak akk ckp akk terer masak nie..

    xpe teha,cuti nie kite pulun nak?

    eh,teha fhm x pulun tu aper?hikhik!

    ReplyDelete
  6. mmg tgh pulun kak...hehehehehe
    setiap hari memasak, insyaAllah bleh pndai!kan kak?hehehehe ;)

    ReplyDelete

Share your thoughts!