Pages

January 24, 2011

Berangan itu best

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Hmmm.....?

Pernah tak korang rasa...erm...


Macam korang perlukan seseorang untuk ada disamping korang?

Somehow, you just need that special someone to be by your side, whenever you fall, he or she will catch you and save you.
Oh ya kat sini maksud aku yang berlainan gender ye. Yang sama gender lain cerita.

Oh shoot. Ni semua kerja Korean drama ni. Bukan Korean drama je, Japanese drama, Malay drama, English drama, Mexican etc...etc...

Shoot. Somehow somewhere in the drama mesti ada babak where the hero/heroin is having a bad time, he/she almost break down, almost give up, already on their knees ready to let go all they ever have in their life....then suddenly the magic comes.

(dengan penuh berseri-seri, berkilau-kilau, suddenly it feels like the time has stopped)

He/she comes by your side, with a smile on his/her face. Dia hulur tangan, then he/she says.
 
"Hey, don't worry. I'm always here for you."

Oh so sweet. Siapa-siapa yang pernah tengok drama, tak kira la drama apa-apa pun, especially yang suka baca novel, mesti pernah berangan pasal babak ni kan? Ahah.

Pastu ada lagi satu babak ni. Whenever you are doing something, eating with your friends or something, then you laugh or smile happily, there's always that someone who is watching you and feels happy too, because he/she sees your smile. Your smile makes his/her day. Pastu that someone says in heart, "Wow, he/she is so beautiful. I feel so happy when I see him/her around." You maybe don't even know that he/she exists, but yeah, mesti pernah je korang berangan macamni kan?

Aww, romanticism. Shoot. Suddenly it all feels so useless. Ye lah, sebab berangan je. Ape guna berangan je, bukan bagi benefits apa-apa pun. Baik la aku pergi study KOS ke apa. Dah la esok exam ni.

Tapi tak dinafikan, aku juga pernah macam tu. Dan aku yakin, korang juga pernah macam tu. Kan, kan, kan? Haha. Kita semua manusia. Sama je. Shoot. Somehow malu pulak aku rasa. Huh. Ala rileks la kan. Standard la, kita masih dalam proses untuk matang. Aku juga manusia, seganas-ganas aku yang tak nampak macam layan jiwang ni kan. Haha.

Oh well. Berangan berangan jugak. Tapi aku tak berhenti takat berangan je. Angan-angan tu semua tidak ku anggap sebagai angan-angan, tetapi aku realisasikannya menjadi cerita. Angan-angan itu sebagai idea. Dan aku akan fikirkan idea-idea tu, gabungkan mereka, jadikan mereka lebih drastik,create watak, bagi nama, tambah drama sikit, bayangkan plot, latar tempat, latar masa, nilai tambah etc. etc....dan walla! jadilah satu cerita yang best. Cerita tu untuk aku baca je la.Kreatif what? Hehe. Ye tak? Sekurang-kurangnya boleh la jugak mengasah otak kanan kita ni. Ye lah, mana taknya, ambik course Mathematics, asyik guna otak kiri je. Kena seimbangkan jugak penggunaan otak ni. Heh.

Angan-angan to be made as stories. Hmmm, sounds quite interesting. Takde lah panggil 'angan-angan' dah lepas ni ye. Panggil idea. ;)

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!