Pages

January 5, 2011

Kau sindir aku?

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Huh.

Bangun pagi, rase takde mood gile nak gi kelas minggu ni. Entah ngape.

Kelas Linear Algebra kol 8.30, naek bas pon kol 8.30. Perut dh berbunyi2, lapar.

Sampai2 je kelas, nampak Kak Syu dah ada depan whiteboard, ready nak bentang. Kelas linear Algebra kitorg takde lecture, just bincang dlm group je. PBL namenye.

Duduk letak beg dalam grup, perut lapar jgn dilupa. Cakap kat Falaha, "Weyh, laparlah. Kat CTS Lounge ada jual makanan tak?"

"Kita pun lapar jugak. Jom turun gi tengok, ada jual mknn ke tak."

Selambe je berdua gi trun cari makan. Kak Syu dah mula pembentangan. Naseb baik aku dah studi dulu bab yg kak Syu nak bntang tu.

Aku beli nasik lemak. Falaha beli air kotak je. Masuk kelas, dengar kak Syu bentang. Diorg sume dok dalam grup, aku dok blakang sket, makan nasik lemak.

Tengok2 Prof Torla masuk kelas, ronda2 tengok kitorang diskus.

Mati aku. Dah la tengah makan nasik lemak ni.
Ah, buat bodo je la. Dah tu nak suruh aku buat ape?

Aku pandang diorg yg tengah diskus2 tu. Diorg pandang aku. Falaha buat isyarat mulut, "Takpe Teha, makan je."

Aku pon makan je la. Rase mcm budak nakal plak time tu. Prof Torla mcam buat2 tak nampak je aku makan. Budak2 ni dah pelik. "Teha mcm invisible je kat situ."

Dah habis makan, prof Torla keluar kejap. Aku gi basuh tgn, pastu join dalam grup. Tgok2 prof Torla masuk balik, ronda2 kat grup kitorg.

Tetibe dia tnya, "Grup ni ada 8 org ea?"

"Eh tak, sembilan."

"Saya kira lapan je. Macam ada sorg hilang."

"Eh tak, grup kitorg mmg sembilan."

Aku dalam hati dah agak dah, dia nak sindir aku la tu. Tadi dia tak nmpak pon aku dok dlm grup tu, aku tgh makan nasik lemak kat belakang. Huh.

Pastu dia cakap kat dlm kelas, "Guys, let me tell you a story. It's about seorg pengembala lembu ni."

"Dia ada 50 ekor lembu kat ladang, pastu dia naik seekor. Pastu dia bilang lembu dia ada berapa. Bilang punya bilang, ada 49 je. Aik? Mana lagi seekor? Dia pon turun balik lembu tu, kira balik lembu dia ada berapa. kira punya kira, ada 50. So dia pon buat konklusion, baik aku jangan naik lembu, nanti aku rugi seekor. Pastu dia pon bawak balik lembu2 tu ke rumah. Last2 ondaway balik umah tu mmg dia kehilangan seekor lembu. Dia pon cerita kat isteri dia, dia hilang seekor lembu. tapi dia gembira. Dia kata, naseb baek dia tak naik atas lembu yg hilang tu. Klu tak, dengan dia2 pon hilang sekali."

Satu kelas gelak. Cess, diorg mngkin ingat cerita tu cerita lawak semata2, tpi aku somehow suspicious btol la ngn Prof Torla ni. Heh.

Dia cerita pasal aku ke? Ke aku je yg perasan? Haha, siapa makan cili, dia terasa pedasnye~

Cehhh, cakap je la aku budak nakal, makan dalam kelas. Pastu kene sindir ngn Prof Torla senyap2. Cesss. Hangin jugak aku ngn Prof Torla satu hari ni. Rasa mcm aku ni 'lembu yg hilang' tu plak dah. Aish, aku bukan lembu la! Manusia! Happy sangat ke kalu aku hilang? Ko hilang tak pe plak! Huhu.

Haha. Moral of the story is, join la studi grup korang. Adoih.

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!