Pages

April 7, 2010

LIfe's Updates

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Well, this post is actually about nothing. Aku rase borink+tensed+nak sumting new!!!
But diorg tgah exam tu...jgan kaco! Ko kene sabar la...Ni kirenye exam jugak la utk ko...exam kesabaran yep~
Hurm...dah penat sbnarnye...penat. Penat sebab ape? Biasalah. Dok umah.

Tgah bulan April nnti abang aku balik. Huhu. Sejak dua menjak ni abang aku makin sombong eh. Talipon mak, abah ngan adik laki aku je. Aku ni tak penah2 dikontek nye.  Oklah, lelaki kene macho. Yela2 abang oi, MYOB. Don't care about me, don't care about you. I can find another abang in this world. (haha, kejam ayat?) Takdelah. Abang sndri, mestila bangga ada abang, btol tak? ;)

Satu hari tu aku lalu tepi Kampus UIA Kuantan. Nampak baru. Memanglah '=_=
Dah surf tenet, tgok2 kwsn kampus camne. Hurm, tak bnyak pokok. Kena bawak topi la aku ni nnti...huhu.
 (dah merancang!)

Huh. Aku cepat boring. Dok umah, buat bnda yg sama. Cuba mncari kelainan, mmbuat sesuatu yg berbeza, kang famili aku kata plak, "Aish, ape kene ngan anak aku ni?" "Aish, Tiah ni sehat ke dok?" (dgn nada mnyindir)

Aiseh. '+_+

Bulan 7, baru masuk kampus Kuantan. Bulan 7 I tell you, bulan 7.



Dok terperuk kat rumah, tak kluar langsung! Bermaksud tak dapat jumpe seorang manusia lain pun, selain famili sndri. Err, borink la jugak. Err. Mmbuat aku sentiasa carik peluang untuk keluar, atau maybe melawat rakan2 di CFS. Tercarik2 peluang, utk dibuat alasan, utk pergi semula ke Kuala Lumpur, kampung halaman. (err...tak sayang tempat lahir nampak)

"Umi, Tiah kene gi PJ lah. Kena amik transcript. Transcipt tu kena amik sebelum tarikh sekian2."

Ternanti2 nak cakap dialog tu pada parents aku. Dok bukak laman web UIA nak tengok announcement bile leh amik transcript.

Huh. Nampak sgat terdesak.

Blaja kereta? Hurm. Not my cup of tea, actually. I prefer naek bas or public transport. Bapak aku yg assign aku masuk klas mmandu. Baru seminggu smpai rumah dr CFS bulan Feb haritu, trus dah kena gi kelas.

Oh well. Mungkin seronok gak dpat main tekan clutch, tukar2 gear. Humph. Pegang kereta pun belum lagi. Bila nak dapat pandu? (O_O)?

Seriously speaking, I need money. Patutkah aku meragut atau mencuri? Mungkin aku patut. >:) Jahat, jahat. Aku memain je. Kerja? I don't know. Tak kesah keje ke tak. Dok umah pun aku buat keje ape. Jangan ingat aku goyang kaki aje! Oh well. Sebab aku suka berjalan. Naik public transport plak tu. Berjalan plak pegi shopping complex. Bonceng bapak aku je la. Naseb baek aku jenis tak beli bnyak. Beli coklat cukup! (^_^)V

Tringat2 kenangan zaman skolah dulu2. Tak sangka, seronok sebenarnye blaja nih.Huhu. Dah kuar skolah baru nak sedar. Hurm. Mmbuatkan aku makin tak sabar2 nak masuk main campus. Tak kesah la blaja Financial Math ke, tak dapat blaja Physics ke, aku tetap nak blaja! :)

P/S: Seronok sebenarnye ade short sem. Takde la korang jadi macam aku. ~_*

3 comments:

  1. assalamualaikum..

    haha~~ sama rr.. aku pun borink gak kat umah.. tp aku mungkin tak seborink ko.. sbb aku asik ulang alik ke umah mami n nenek aku.. aku jd jururawat skang. jg nenek aku.. keja gak tue kan? haha.. tp yg beshnya aku masuk short sem kat gmbk.. huhu.. tak larat teman nak tunggu bulan 7 baru masuk campus~~~

    ReplyDelete
  2. betul2 irma...huhu..aku pun bosan gak~tapi kerja bawu aku ialah basuh rumah, kemas rumah dan tolong mak aku...harini aku berus lantai rumah..huh..penat2~next week bawu stat balik kelas keta..
    neway tehah..aku rindu bangat nak belajar..tak kisah la belajar ape pun..haha

    eh, kite dah janji kan nak amek transkrip same2??
    jangan lupe tau

    ReplyDelete
  3. to irma:
    untung rr ko...kurang2 berjalan gak ulang alik sana sini...takde la ternak lemak mcm aku nih!huahuahua~
    gudlak kat gombak ea~~

    to hakita_nan:
    wah wan, tak lame lgi nmpaknye kurus la kawan aku yg sorang nih!hehehehehe

    ye wan ye, aku mmg nak gi ngn ko pun. dah lama kita tak kuar same~huhu

    ReplyDelete

Share your thoughts!