Pages

April 18, 2008

Dreams....

Hmmm...aku slalu nengok citer omputih....ade satu citer tu aku suke plak dengar ape kata2 yg die cakap...Macam ni...:When people are left alone for some time, they don't know what they really want...aku rase mende tu lah yg terjadi kat aku skrang...huhu...aku pon tak tau ape yg aku nak skarang ni...bile aku pikir balik...what I want in this world..I just wanna be a good wife to my hubby...(Pembaca:Amboi!!!Cakap kemain!Macam dah kawin je!!) Hehehe...btul ape...aku tak tau nak jadik ape...cita2 aku macam dah hilang!(Writer:Tulun!Tulun!Mane aku nak cari cita2 aku ni?) Hehe...Ok..aku nak blajo dulu..blajo dalam bidang English la...Pastu maybe penulisan kot!?Hmm...pastu keje kat mane2 syarikat publication, blajo2 jadi writer, pastu dah cukup duit,kawin!
Huih!Ni dah teruk ni!Pikir pasal kawin je?!Ok...ok..kite tinggal bab kawin2 tu yer....pastu..ade lagi satu kata2 dalam satu citer english aku tengok..:Stop planning for your life, just go through it. Who knows you might be surprise with what it has for you...Entohle..lebih kurang la macam tu...memang btul...baru la life jadik challenging sket!!Tul tak...?(Pembaca:Yela...ape2 jela...)Hmmm....ade lagi!Kali bukan sayings daripada citer omputih la...ni saying aku sindri!!!Hikhik...'Bile kite tgh boring giler....Untuk satu masa yg lama...kita akan mula berfikir ttg macam2 bende!!'Haa...kenapa aku cakap macam tu?Sebab mende tu berlaku kat aku!!!(Pembaca:Aik?!Ko bleh boring?Jadik housewife musti sebok kan?!) Ehh...sebok ape...cube ko try jadik housewife..haa...baru ko tau....tapi seronok jugak!Sebab aku rase mende yg aku pikir kan tu org lain tak terpikir nak pikir...hehe...yela...org lain sebok keje...belajo kete ....blajo komputer....ade yg sebok gi interwiew....(jangan terasa!)...Aku pulak sebok bfikir!bagusla...untuk develop mind aku jugak...(Pembaca:Ehh...kejap.Apsal criter ni tak de kaitan ngan title nyer?Titlenyer 'Dreams',mane dreamsnyer?!) Ok...ok...yg pasal dreams tu...sebenarnyer...................................................Dragon Ball ade 7 bijik semua nyer!!!Hahahaha.....
(Pembaca:Eh, buat lawak plak die!!!)Ok...ok...Takde la...kadang kale kite dream pasal ape yg kite nak, kan?So seronokla jugak....sebab dreams aku tu...best kalau dibuat cerite!!!Hehehe...
Antara dreams aku yang aku suka...hmm..aku pernah dream pasal tembak2...seronok ooo..itula yg paling aku suka...bior aku crite kan...
Waktu tu aku kat dalam satu rumah kampong nila...tibe2 ade komunis serang...ade la tembak menembak nie!Tapi part yg seronoknyer...aku pon pegang senapang sekali!!Aku pon tembak la...truuuttttt!Truuutttt!Truuuttt!Fulamak, semua yg aku tembak tu mati!!Aku plak langsung tak kena!!Hahahaha...memang la..dah mimpi aku....pastu komunis tu gi baling bomb tangan ke arah rumah kg tu....aku ade kat dalam tu...tup-tup bom tu sampai ke sebelah aku!!!Berasap-asap!!!Aku pon ape lagi...aku tolak bom tu keluar...bomtu meletup kat luar la...
Tapi komunis masih belom berputus asa...diorang lempar lagi satu bom..kali ni aku tak tau bom tu ade kat mane...tapi aku ade dengar partner askar aku cakap "Semua orang, cepat lari!!!" Lepas je die cakap macam tu, aku tengok kat dalam rumah tu dah kosong!Tak de orang!Tinggal aku sorang je!Aku tau bom tu dah nak meletup, tapi aku tak sempat keluar!!Pastu...BOOOMMM!!!Hahaha...aku tak kena....(Pembaca:Laa..ingat dah terjaga tadi!) Belum lagi...Ok...kira aku selamat la tu...pastu aku lari la...ke markas askar aku kat blakang umah kampong tu...kat situ aku jumpe semacam basikal...pastu partner askar aku tu cakap, jumpe die kat tepi tebing sungai tak jauh dari situ...ok....(Writer:Kalau nak tau partner aku tu lelaki!!Hehe...)
Aku pon naik le basikal tu...sambil memegang senapang...kayuh punye kayuh,lalu atas jalan raya...kat tepi jalan raye tu hutan!Tetibe ade komunis kluar tembak aku!!Ramai plak tu!Aku pon ape lagi, balas balik tembak sambil mengayuh...(fuh, penat...)last2 mati la komunis tu...tetibe ade lagi!!Aku pon tembak lagi....tup-tup abis peluru aku!!!Alamak..kenapa abis waktu2 camni?!!!Mati le aku...tibe2 aku dengor ade org menembak komunis2 tu dari blakang aku...aku toleh la...partner aku rupenyer....hehehe....mati la komunis2 tu...aku pon teruskan perjalanan...sampai ke tebing sungai...kat situ ade bot tau...dalam bot tu ade macam sejenis flyer....yg org pegang ngan tangan tu...ala...flyer ke...handglider ke...tak kesahla...asalkan aku boleh terbang pakai tu...ade dua...satu kecik sket, satu besar...aku amik la yg kecik...yala...aku kan pompuan...yg besar tinggal utk partner aku tu....
Aku pon naik le handglider tu...terbang kat langit....tak de la tinggi sangat..tapi seronok!!!Fuhh...rase macam burung plak...aku tengok la dari atas tu...komunis ngan askar balas2 tembakan...pastu partner aku pon sampai...die pon terbang ngan aku...kitorang rancang nak tunggu sampai malam baru nak tembak...so tunggu la...sampai malammmm.
Bile ari dah malam...naik le handglider tu...dari atas kitorang bleh nampak wajah penduduk kampong yang mengharapkan bantuan kitorang...sedey la jugak...waktu tu kitorg dah equip ngan senjata masing2....dah ready nak pegi kat markas komunis tu berdua...(jangan salah sangka!)...terbang punyer terbang....Aku pon terjaga dari tido!!!!Huhuhu...dah abis!!?

Assalamualaikum!(Doa2 la aku selamat yer!)

5 comments:

  1. Adoi! panjangnya cite.. wahaha, aku ingat tajuk dreams maksudnye impian, rupenye mimpi! Ape dah.. lain kali wat pasal "day dreaming" lak yek.. huhu

    ReplyDelete
  2. alahai.. asal ak xpenah dpt mmpi cm ko eh? haha.. unik tol..

    ReplyDelete
  3. huhu..tehah..punyalah nadz dok khusyuk baca suddenly bangun tido at last...

    ReplyDelete
  4. hahahah..ckap psal mmpi prg2 ni kan...ak pn pnah mmpi prg2 gak..time kte f4 huhuhuh...ni sume psl ckgu norhizan suh kte hbskan bukit kepong la...pnye la ak nk feeling mmbace tu...ak bce kt bilik rehat..dsbabkan kondisinye yg trlalu sunyi ak ttdo dlm blik tu...huh ak mmpi ak sklai prg komunis kt bkit kpong tu..ak sndri ad bwah rmah tu..tmbak komunis2 tu..huhuhuh..tp syok gle ar...mmg real la..

    ReplyDelete
  5. Huahua...trimas le atas perkongsian pendapat korg heheheh....

    ReplyDelete

Share your thoughts!