Pages

May 16, 2008

Abe?!

Assalamualaikum!Lame tak dengor kabo aku ye....rindu tak?(Pembaca:Tak langsung...hmmppphh!)...Takpe...sebenornye...aku ade banyak idea nak tulis ape kat blog ni...cume....Skrang ni aku dah addicted dengan game Halo tu....hehe...pompuan main game-game camni....heeiisshh...ape nak jadi...(Pembaca:Ape bende la game Halo tu?).....Owh.....sori...aku lupe nak bitau korang...Halo tu game tembak2...tembak alien...ade 10 mision yg perlu diselesaikan...hehe...berbalik kepada topik utama...Abe. Ape maksudnye tu? Maksudnye...aku nak cerite pasal abang aku la...huhu...Cerite ni best untuk yang pompuan...hehe,sebab abang aku tua setahun je...(Pembaca:Ape maksudnye tu?)...untuk lelaki plak...chekitout!Antara lelaki yang patut korang kenali...hihi...wokeh,kalau korang nak bace, tengok kat bawah. Kalau korang rase "Daripada ko citer pasal abang ko, baik ko citer pasal aku!".....Haa...tak yah bace ye...

...Hmm...abang aku sekolah rendah kat SK Cenderawasih...same semua 6 adik-beradik...sekolah menengah die same ngan aku...SMKA Pahang...die dok situ sampai F. 5....aku sampai F 4 je....kat sekolah die jadi Pengawas....aku pon same...tapi yang best nye...waktu awal tahun aku F 4, die F 5...kitorang kebetulan nak join kelab yang same...kelab komputer...buat la pemilihan AJK...Abang aku dilantik jadi pengerusi...aku pulak jadik naib pengerusi!Huahuahu...tapi sayang...tak lame...aku pon pindah Kisas...

Hmmm..ape lagi?Haa...kalau korang nak tau...mase aku masuk SMKA Pahang tu...mase F 1 la...Baru sehari je...aku dok kat asrama...terus ade budak F 2 serbu aku...Die tanye..."Eh, adik Ali ye?"....Haha...name abang aku Ali...lupe plak nak cakap...name penuh die Mohd. Alifikri...hehe....Tak lame lepas aku masuk skolah tu...feymes aku disebabkan abang aku!Siap ade orang peluk2 lagi kate "Ni adik ipar aku..."...Aku terpikir gak...ensem sangat kah abang aku?Feymes tol die kat skolah!Aku pon tumpang feymes die...

Naik F 2 aku makin feymes sebab jadik pengawas....(Pembaca:Ko ni nak promot abang ko ke....ke'feymes'san ko?)...ok...ok...biar aku sambung citer...aku pernah skali tu jaga kelas die...mase prep malam...(Mase prep ade pengawas jaga setiap kelas)....takut giler aku!...Tapi die pon jage kelas orang lain gak...die pernah gak jaga kelas aku..hehe...sampai yang laki pon kenal aku!Semuanye sebab aku ni 'Adik Ali'....diorang panggil aku dengan name tu la!

Haha...sekarang ni abang aku ade kat umah...die baru je abis matrik kat Perak...Abang aku la yang ajar main Halo tu!Fuh...I tell you what...abang aku terer komputer...boleh la berbanding aku...hehe...yela...senang die nak main game...aku pon join....

Hmm...bile aku tengok balik abang aku....tak de la matured sangat!Ala...2 kali 5 gak macam aku...Tengah2 die siang ikan...(Korang bayangkanlah siang ikan tu camner...)...mulut die berbunyi-bunyi...Membebel pasal ikan tu sambil katuk2 dengan pisau...."Piu! Piu!..."....Haa...camtula bunyi die...hehe...tak kira ape jua kerje yang die buat, mesti berbunyi mulut die tu...hmm...aku pon konpius gak naper...selain tu,die juge suke bercerite pasal game yang die main...aku dengor je la...tapi abang aku ni rajin...slalu buat kerje kalau mak bapak suruh...hehe...

Aku cerite ni tak de niat pon nak malukan abang aku...aku cume nak menyatakan how proud I am to have a brother like him....bile pikir2 balik...aku lebih suke ade sorang abang daripada kakak...hihihi...banggenyer aku ade abang!

5 comments:

  1. huhu...comelnya korang adik-beradik.. cm nak kenal je ngan abang 2..he3 ;)

    ReplyDelete
  2. hehehe...
    tehah mu nih...mcm nk promote abg mu plak?syiok kan ada abang...hehehe

    nadz abang x der kakak pun x der...hehehe...tp mmg slalu org ckp ada abang ni best klu dia baik la...specially klu ada adik pompuan mesti protect giler kan?hmmm...bagus2(restriction!klu ada abg yg baik jer)

    p/s:nyway psl tagged tuh suka hatilah nk wat bila...nadz x kisah pun...nadz pun stlh ditagged sebulan lebih baru wat!hehehe...nyway,take ur time dear...x yah nk terkejar2 ok!

    ReplyDelete
  3. best ble ade abg yg prOtective.. cm abg teha.. hak3..

    ReplyDelete
  4. huhuh..btul2...
    i got 2 bros above me...
    mmg kdg2 geram ad abg...asyik tenyeh kite je...die igt kte ni laki jugak...abg ak tuh time kcik2 ske buat smack down kt ak...tau smack down tu ape???hehehehe...skit woooo...tpi tu la adk beradik...tpi ble dh bsar nih..vry protective n reliable...syang along n pidoh!!!

    ReplyDelete
  5. Aku to Liyana:
    Fuhlamak...brutal abang ko yerk!Aku pon kekadang geram gak bile abang aku suke ngat komen memacam...hihi...

    Aku to Nadz n Mahir n Miera:
    Abang aku protective?!Tak jugak...waktu kat smkap dulu nak balik rumah kena naik bas 2 jam..tapi...die tinggal je aku balik naik bas lain!!!Ish3x....

    ReplyDelete

Share your thoughts!