Pages

May 29, 2008

Nak blanje je...takbleh?

Hmmm...kali ni bior aku citer ape yang aku buat dalam 2-3 minggu ni....aku sebok sket...ye la...dah nak masok u kan...hihi....



First thing....aku gi shopping ngan mak aku saje kat mydin....shopping barang2 nak masuk u la...besa la tu kan...ape yang aku nak tekankan kat sini....tengah aku syiok2 cari barang...tetiba firasat aku mengatakan...."Hati-hati!Ade budak laki skolah lama aku kat area sini!"...Ok....pastu tetibe aku dengor ade orang panggil "Fatehah!"...Aku pon toleh la....rupe-ropenye betul!Aku ni dah lah malu jumpe orang yang aku kenal...terutama lelaki....hihi....banyak kali plak tu die panggil nama aku!Huh!Malu aku!

Yang kedua pulak....mak aku n abang aku gi dengar ceramah pasal usahawan komputer.....kitorang kat rumah ni lapar la....nasi dah tinggal sikit...aku ni punye malas nak masak malam tu...aku ajak bapak aku gi makan kat luar....bapak aku ok je....die tanya...sape belanje?Aku cakapla aku belanja....satu famili.....aku kalau mak aku ade skali...aku tak berani buat camtu....ni mak aku gi ceramah tu...aku ingat sempat la abis makan sebelum mak aku abis ceramah....takde la kantoi ngan mak aku....tup-tup sampai je kedai makan, tetibe mak aku telepon bapak aku suruh amik die...ceramah dah abis katanye....alamak!Nak patah balik tak sempat ni...so...aku dok la kat kedai makan tu...order dulu sementara bapak aku gi amik mak aku n abang aku...fuh, nikmat...makan nasi goreng pattaya....sampai je mak aku kat kedai makan tu...mak aku pon tanye...

Mak:Ni sape belanje ni?
Aku ngaku la...
Mak:Mane dapat duit?
Aku:Mak Ndak Limah bagi.
Mak:Laa....die bagi duit tu buat awak masuk skolah nanti....bukan blanje makan....baik bayar balik duit Umi gi shopping tadi!

Haa...camtu la lebih kurang....

Yang third plak....aku tengah selak tengok citer Jepon skang ni....abang aku pinjam dari kawan die....tajuk cerite jepon itu ialah...."My boss My Hero".....best giler....adik-beradik aku ramai2 tengok....lawak2......haha....aku skang ni tetibe naik semangat nak blajo bahasa jepon lak!Hehehe....

Haa...tu jelah.....aku sebenornye tak de citer...sebab tu aku tulih pasal ni....hehe...k la...chiaouw!!!!

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!