Pages

May 2, 2008

Bapakku sakit....

Hmm..ketemu lagi kita ya!Ya...shebelum ini gue udah nyeritain sampei mana ya?Hmm...biar gue sambungin crita tentang bokap gue....(Pembaca:Ni sape plak ni?)Ohhh..gue belum perkenalkan diri gue....gue ini bibik nya non....Nyonya Fatehah....ini gue mau nyambungin cerita non...Nyonya Fatehah ada di sebelah gue...dia nyuruhin gue taip untuk die...





Ok!Ok!....Ape semue ni??Mane plak datang minah indon ni?Sejak bile aku ade bibik nie?Ok!!!Ok!!!!!Mari kite sambung criter...........

Hmm...dah abis mak aku pujuk tu...aku senyap la....Ok...aku tahan je nangis aku...bapak aku dah jadi macam orang hilang memori...huhu..sedih wa cakap...aku pon die tak kenal....ok...anyway...
aku stay kat kolumpo for about 1 week la...ade umah sedara area situ...ade 3...satu kat shah alam..satu kat ampang...satu lagi kat Kelana jaya...kalau tak silap...so kitorang berpecah kepada tiga group...aku gi ikut mak sedara aku yg dok kat shah alam...
Tengah dalam sedih tu...dah la bapak sakit...terpisah plak ngan family...aku sensorg ikut gi shah alam...tapi besh gak...mak sedara aku tu bawaj aku gi jenjalan!!!Pegi Petrosains la...gi makan la....ye la die tak ade anak...so die layan aku macam anak sendiri...huhu...aku rase serba salah la pulak..yela...sepatutnye aku bersedih..ni aku gi berpoya-poya plak....tak patut...tak patut....
Ok....sampai part tiba masa nye kitorang kena balik.....yela....takkan nak tinggal sekolah....mak aku pulak akan stay kat kolumpo...teman bapak aku...sebelum kitorang satu family balik...bekumpul reramai kat hospital tu....(lupa nak cakap,bapak aku dok kat wad neuro....ape mende ntah..aku dah tak ingat...)...Kitorang berdiri tepi katil bapak aku...
Aku ade mention sblom ni yg bapak aku dah tak ingat ape2 kan...waktu aku datang tu...die cakap macam ni tau..."Wah...anak dara sape ni..lawa nye pakai..."..Haa...macam tu die cakap...aku tak tau nak happy ke nak ape...tapi aku rase cam nak menangis...huhu...pastu bapak aku tu pandang plak abang aku...die pon kate..."Wahh...yang ni pulak All Black!!!"....Huhu..abang aku tu dah la feymes dengan kehitaman kulit nye...die pakai pulak seluar itam baju itam....kat baju die tu ade plak tertulis jenama 'All Black'...lagi skali aku tak tau nak gelak ke nak nangis...
Anyway...kitorang pon balik la lepas tu....

Lebih kurang 6 bulan..(aku tak sure la..)bapak aku terlantar kat spital...tapi...sekarang die dah sembuh...(Alhamdulillah...)..doktor kate sebenarnye ade 2 kemungkinan je kalau dah strok ni...lumpuh...tak pon hilang akal...tapi bapak aku boleh sembuh...doktor pon cakap miracle....So....I'm happy la now...bcoz bapak aku dah sembuh!!!

P/s:Banyak lagi details yg aku tak mention kat sini...malas!!!Hehehe....

4 comments:

  1. hehe..teha
    kite ingat lagi cite nih yang teha cite kat kite mase spm week..

    yang kite x tido smpai kul 2 pagi..
    huhu sakan bersembang smpai x ingat nk pekse..

    pastu bile esoknye nak exam bio tu..kite 2 org slumber je main lukis2..(tp time tu otak kite mmg dah blurr tahap maximum dah)..

    ---> pasal tu la kot kite 2 org dapat A2 bio kot...ahaks..

    ReplyDelete
  2. teha duk kt katil mne eh?.. recall2.. lpe lak.. haha..

    ReplyDelete
  3. ni msti byk tgk cite indon nih. starting tetibe ckp indon~ hahaha...

    ReplyDelete
  4. ya..ya...aku memang suke tido lambat...huhu....mane ade aku suke tengok citer indon...cume mempraktikkan ilmu yang di ajar oleh tv ...hahahaha...

    ReplyDelete

Share your thoughts!