Pages

May 8, 2008

Air Mata Mengalir.....

As promised....aku nak bawak kan korang ke satu cerita about myself......huhuhuhu.....dalam2 ceria aku yang korang
kenali kat sekolah dulu....aku juga menangis saperti manusia biasa....huhuhu...tetapi aku nangis ni pelik sket!
Kenapa pelik?Haaa...ni aku nak cerita kan......

Waktu aku kecik2 dulu...sejak lahir sampai la kira2 aku 6 bulan....hobi aku menangis je....aku berenti nangis time makan ngan tido je....mak aku yang cakap...so...bila kitorang satu family tengok citer Ahmad Albab....mak aku mesti cakap..."Haa...macam tu la awak masa kecik2 dulu!"...hehehe....hebat tak aku?Huahuahua....so...skarang ni aku nak citer time2 aku nangis yang tak kena pada tempat nyer....

Hmmm...aku penah citer sebelom ni...waktu aku 5 tahun sliper abang aku masok longkang...tapi die tak dapat amik...so aku tolong nangis untuk die...hehe....

Hehehe...mase darjah 4 plak...aku masok Kelas Fardhu Ain...nama die Darul quran....setiap kelas fardhu Ain mesti ade pepriksaan die kan...waktu aku test baca quran depan ustazah...dah la ustazah tu tak penah ngajo kelas aku...nerbes giler aku bace depan die...tup tup aku pon nangis depan die...die pelik la...knape nangis...takpe, bace sket lagi...lepas tu habis ye?...ustazah tu punye baik...tu nasib baik takde orang nampak...ade lagi satu test ngaji kali ni ade sorang ustaz ngan sorang ustazah yang garang...aku pon nangis gak!Waktu tu lagi teruk...waktu tu semua orang dah nak balik...kantoi aku nangis depan sume orang...ustaz ngan ustazah tu pon pelik tengok aku nangis...tetibe datang lagi sorang ustaz tanye plak nape aku nangis...huhu...menyedihkan!

Masuk plak darjah lima...aku dah mula buat nakal mase ni...sampai la cikgu kelas aku panggil aku...slowtalk ngan aku...huhu...bukan aku sorang je yang buat...ade lagi 2-3 orang yang buat same ngan aku..(Pembaca:Ape yang dah ko buat?)...yang tu...nanti post lain plak aku citer dengan tajuk "Ke'Evil'lan Aku..."...hehe...ok...lepas kena slowtalk tu...aku pon nagis depan cikgu tu...huhu...kengkawan aku yang lain tak nangis plak...diorang terkejut tengok aku nangis....hehe...

Tu darjah lima...ni darjah enam...aku dah berenti kat Darul quran tu...tapi aku sambung blajo ngaji sahaja kat masjid plak...oleh sebab aku tak penah2 sebelom ni ngaji kat masjid...so nerbes la aku...waktu turn ngaji aku dah sampai...aku pon bawak quran depan ustazah tu...mata dah mula berair dah...huhu...ape lagi ngaji punye ngaji...pecah la empangan air mate yang ditahan-tahan....huhu...

Masuk Form 1 plak...ujung tahun tu ....2003...ade interview orang2 yg terpilih jadi pengawas kat skolah aku...aku pon gi la....cikgu tu takde la interview aku teruk2....aku je penakut sangat....tapi kat dalam bilik interview tu aku tak nangis...aku nangis bile aku kluar je drpd bilik tu...huhu..sedey....
Mase aku Form 3 plak aku nakal sket la....aku suka jongket krusi....besh oooo krusi kayu tu....mase tu prep malam...kitorg prep dalam klas sama macam waktu blajo...depan aku muslimin...blakang aku pompuan...tapi aku jomgket gak krusi...jongket punye jongket...kawan aku kat blakang tarik!!!Ape lagi...GEDEBUK!!!Terkangkang aku jatuh...bile dah bangun je....aku pon nangis la....huhu...huahuahua...

Form 4 plak...banyak kes nangis aku kat asrama...ade satu ari bebudak omar nak buat lawak...aku lalu depan bilik diorang...diorang tarik aku masuk tetibe dan dengan kasar nye diorang terus baring kan aku...BUMMM...kepala aku bedentum ke lantai...aku dengan terpinga2 dan bengong tak tau ape2 tu pon terus la...WAAA.....kecoh la budak omar yang aku nangis dalam dorm diorang...huhu...dalam dorm sendiri plak lagi teruk....aku nangis berlarutan sampai budak dorm tak berani tegur aku....

Hehehe...waktu Form 5 plak...lagi teruk dan memalukan!!!!Sape ingat kes yang aku nangis dalam bilik Add math tu...huhu...sedey sey...dah la waktu tu nak tegur budak laki pasal keceriaan klas....haha...aku tak de niat LANGSUNG nak nangis tu....die tetiba je nak kluar...pastu cikgu mariah tegur...huh!Malu aku!!!!!Aku tak sedih langsung waktu tu....hehe...aku cume tak leh tahan je bile die nak kuar....huhu...

Tu la....criternyer...semuanye mase yang tak kena....seriously wa cakap....wa takde niat nak nangis langsung,...sedih pon tak...agaknye hobi mase wa kecik tu datang menghantui semula gak nyer?!...hehe...
Sampai sini je...
Assalamualaikum....

14 comments:

  1. bile bace tulisan ko ni, nk tgelak aku dibuatnye...kah15x...

    aku ni susah nk nangis...org kate, org yg susah nk nangis ni hatinye keras...

    jd, aku kekadang teringin gak nk nangis ssekali...

    tp, kalo dh llbih camtu, masalah gak...ha3

    ReplyDelete
  2. ops, sori ye...dh la aku xkenal sape owner blog yg aku komen ni...pastu, lebih2 plak...sori (lg skali) ye...

    ReplyDelete
  3. waa.. xkusangke dk2 omar ganas2 eh?.. hak3.. gurau2 manje tuh.. kne plak kat dk2 ali yg lembut2 hati cm kO.. hua3.. tkziah kt kO la teha utk hantukn itu..

    ReplyDelete
  4. hahaha....teha2...sabar je la....ak saksi kejadian dlm blik add math tu...ak pn tkjut tgok....hua33....

    ReplyDelete
  5. Kahkahkah...dak2 ali lembut ati yer...huahuahua....

    To hanif m noor...apologise accepted....aku doa kan ko dapat nangis skali skala yer....aku pon tak la kenal ko sangat...

    ReplyDelete
  6. ermmm...
    ak nanges dlm dua tiga thun ni,
    skali je masa f4, masa atuk ak meninggal...
    tu pon kt skol...
    x smpai sminit...
    balik2x da tak tau nk react hape...
    jd numb je...
    kli t'akhir sblm 2 ak x igt,
    f1 ke f2...
    smpai skang x nanges ag...
    hrmmm...
    apsal ko byk air mata heh?
    ak xde pon...
    cam anip kot,
    keras hati ler ni...

    ReplyDelete
  7. tehA..kite lom penah tgk kamu nangis ...huhu

    trigin plak nak tgk hikhik..jgn mare.=p

    ReplyDelete
  8. laa...kesian farihah...tak pernah tengok aku nangis yer...huhu...aku nangis sekarang jugak!Hahaha...
    Huhuhuhuhu...waaaa.......huhu...

    ReplyDelete
  9. teha,,
    ak ingt ag tym ko nangis
    sbb saba kut..
    ko ingat x??
    ko p nangis blakng katil
    wani kut..
    haih..
    smpai tkut ak..
    huhu..

    ReplyDelete
  10. menangis is part of your life la..
    Tp memang terkejut la ko nangis dekat blk add math tu..aku yang dok sblh pon tkt sb tu first time aku tgk ko nangis..hehehe

    ReplyDelete
  11. huahua....jangan terkejut plak aku ni cepat nangis...hehe...sian korang..terkejut yer....hehe....

    ReplyDelete
  12. salam teha...mintak maap bagi pihak dak omar....wat mu nangis...mungkin sekadar bergurau..terlbey lak...aiseh..ampun ya...*wink*...
    cayang teha lbey la....

    ReplyDelete
  13. --> harizhazwan

    weh, siyes dh lme x nangis? mntp tuh.. ha3.. kgum2..

    ReplyDelete
  14. To Saibah:
    Takpe...aku dah lame lupekan...

    To Miera:Ala Miera...diorang kan laki....lainla cam kite...kihkihkih....

    ReplyDelete

Share your thoughts!