Pages

July 16, 2009

Ade orang nak bunuh aku!

Salam.
Takut tak dengar tajuk tu?
Tak?Takpe2...
Kat sini aku nak citer pngalaman aku mase kat skolah dulu
Ntah la,mngkin bende tu takde ape pon bg org laen
Tapi bg aku...

okep,okep.
Cerite nye camni.
ade la satu malam tu,maulidur rasul klu tak silap.
ade tayangan video katenye,
aku ingat nak p tengok.
ye r...maulidur rasul,
aku ingat tayangan video kartun yg brtajuk "muhammad the last prophet" tu.
best citer tu.aku suka tgok wlupon brulang kali.kat umah ade cd nye.

so aku pon p la kat venue yg d tetapkan.Kat gym.
sampai2 kat gym,aku tak jmpe pon dak kelas aku ke,budak dorm aku ke.
sorg pon takde.mmg diorg takmo pegi kot.
so aku masok la,duduk mnyemak kat situ,jmpe la ade kawan aku yg aku kenal.

so...
the story started...
klu korg nak tau...
bukannye citer muhammad the last prophet tu yg dipasang
tp citer lain!

korg penah tengok tak
video yg pasal kes2 umat islam kene torture kat Ambon,Indonesia
pastu kat selatan Thai
ade video org sembelih org la
tembak kepala budak2
pakai pedang pnjang suka ati die je libas org lain
polis ngan orang ramai kat situ
bleh plak diorang buat bodo je!

pastu ade skali video budak rempit patah kaki
bukan patah,putosss!
tgah nak mati dah tu
bleh plak budak tu mntak rokok sebatang
I can't believe it!Nak mati pon mintak rokok lagi?
last2 mati budak tu,dalam keadaan yg mntak rokok tak dapat tu
ishq3x...

yang pasti nye
video tu mmg brdarah2 la...
mmg aku takut giler lepas aku tgok video tu
macam kene kejutan ke ape
abes je video tu aku cepat2 jalan laju2
balik dorm
sampai kat dorm pon aku rase takut lagi
org len tak prasan kot
tp aku rase cam takut r...

takut aku tak berenti takat malam tu je
malam2 strus nye pon bersmbung lg
kat surau pon aku rase takut lg
tyme nak tggu azan isyak kat surau
aku dok sorg2 kat blakang surau
pstu aku trbayang ade askar Amerika datang bom surau tu
Aku trbayang...
Tengah kitorg duduk kat surau tu,
Ngaji Quran,solat...
tetibe ade askar ramai2
Dalam otak aku dah ade simulasi perang dah
Klu ade org nak tembak kat tingkap tu,aku akan tunduk
Pastu rancang nak lari kluar dari surau tu guna laluan mane
Pastu rancang nak serang balas camne
Nak guna senjata ape
huuuuu....
rase cam nak lari je!
mmg takut r
tak tau nape
Dan setiap kali aku lalu tmpat gelap
aku msti trbayang ade org pgg parang pnjang nak smbelih aku
aku pon jalan laju2
ketakutan mcm tu brlarutan smpai 2 minggu

setelah 2 mggu berlalu
aku ingat ketakutan tu akn hilang
aku ingat lagi
hari tu hari khamis
esoknye jumaat,aku balik umah
mase malam khamis tu
aku bace paper(surat khabar)
ade berita pasal 20 org mati eksiden bas express
dah la esoknye aku nk blik kuantan nek bas express
malam tu ketakutan aku brtambah teruk!
aku ingat aku mmg mati r esok
mmg kompom la anak mak ni mati esok
macam tu la aku rase
rase macam dah tak tau nak buat ape
konpius,rase mcm nak call mak,mntak maaf cepat2 sblum mati

mmg takut r
tp aku sorok je ketakutan aku tu
takde sape tau

so ari jumaat tu aku nek bas cam besa
dalam prjalanan tu trbayang gak mcmne klu eksiden
doa bnyak2,doa bnyak2
alhamdulillah...selamat smpai umah...
kat umah ketakutan aku tu lame2 ilang...
huhu...

klu hidup ni dikejar pmbunuh dalam bayangan...mmg susah!!!
:takot:

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!