Pages

July 4, 2009

Sekejap je dah hilang kan?

Assalamualaikum.
Hri ni nak citer pasal FRC.
Asalnye,FRC terdiri drpd 6 lelaki,6 pompuan.
Lelaki:Majdi,Shahril,Hafiz,Uzair,Nazrul dan Hadi.
Pompuan:Wan Atikah,Shaz,Afifah,K. Madihah,Falaha n aku.

Sekarang,FRC dah bubar.Lantik committee baru.
Committee yg lelaki,takde sorg pon yg stay jd FRC.
Hadi dah g Nilai Campus,Shahril dah diculik FSCC,Uzair n Nazrul tak isi borg
Hafiz hilang ntah ke mana,Majdi plak MRC.

Yg pompuan,2 org kene cekop.
Timb president n s/u kitorg,Wan Tikah n Shaz.

Kalau nak tgok,senang je Allah nak tarik sesuatu drpd kita.
Allah lah Pemilik segala-galanya.

Last2,comittee baru ni
aku jadik VICE PRESIDENT 2.
Aku ulang,
aku jd VICE PRESIDENT 2.
Ntah ape la demam diorg kt dalam bilik mesyuarat tu nak lntik aku yg takde pngalaman ni jdik VICE PRESIDENT 2.Majdi Vice President 1.
Layak ke aku?
Aku ni sape?
Sorg pompuan yg cume pndai senyum n buat baik kat org laen,nak kontrol adik sndri pon,adik sndri buat dengar tak dengar je.
Huh.

Kalau nak tengok,sekejap je Allah nak tarik nikmat masa lapang aku.
Allah lah Pemilik segala-galanya.

Lepas je aku dlantik mnjadi VICE PRESIDENT 2,
aku rase cam ade sumting yg berat giler dalam hati nih
rasa cam tak selesa,amat2 tak selesa.
Terasa yg tanggungjawab tu berat NAK MAMPOS.
Sepanjang hari tu,dalam otak aku penuh pasal bnde tu je.
Aku dah jd VICE.Aku kene brtanggungjawab.Aku kene busy.Aku kene wat keje.
Macamne klu aku tetibe trmiss pandang tggungjawab aku?
Mcmne klu aku breakdown,takleh nak wat keje?
Cmne klu takde SAPE-SAPE nak tolong aku wat keje?
Sebelah kaki aku dah ade dalam Neraka.
Memang AMAT-AMAT mngganggu fikiran aku

:hilo:
Tengah klas pon dok pikir pasal tu.
Tengah makan pon pikir pasal tu.
Tengah solat pon hati rase mcm tak slesa je.
Trok btol.
Dalam solat,aku mntak Allah supaya bntu aku bnyak2.
Bntu aku jdik seorg yg baik.Vice President yg baik.
Huu...
Ya Allah...

Mungkin dah takdir mcm tu.Bak kata Scha,dah trcatat dlm Luh Mahfuz.
Takpe.Yang penting,cukup lah Allah as my Protector.
As long as He is always there for me.
If God says I can do it,then no one can prevent me from doing it.
La yukallifullahu nafsan illa wus'aha.
Allah la segala-galanya.

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!