Pages

August 29, 2015

Tabahlah wahai jiwa.

Bismillah.

Allahu.

Allahu.

Dugaan. Hmm. Allah bagi.

Allahu. Tabahlah wahai jiwa.

Kenapa aku cakap tabah, bukan sabar? Sebab bagi aku, sabar adalah untuk sesuatu yang kita tahu ada penghujung. Tabah, untuk sesuatu yang kita belum pasti mana penghujungnya, atau untuk sesuatu yang memang kita dah kata pada diri, kita akan bertahan menghadapinya tanpa cuba mengubahnya.

Sebab bila aku nak mengubahnya...rasa pedih. Pikir tentang masalah ni pun dah sedih, kau ingat aku boleh maintain cool kalau aku luahkan?

Kalau fizikal, senang saja nak selesaikan. Tapi masalahnya berkaitan emosi dan perasaan.

Sedih kan?

Dah lah, aku dah pasrah.

Macam aku cakap tadi, dugaan. Tabahlah wahai jiwa.

"Fala taqullahuma uffin."

Allah. Allah. Allah. 

Tahan.

Tahan. Janganlah sekali-kali terkeluar. Allah marah.

...Allah.

Tapi sedih, tau tak.

Hmm.

Syurga bawah tapak kaki mak.

...

Bertahanlah. Bertahan. Bertahan. Ni takde apa ni. Benda kecik je.

Benda kecik je.

...

Tahan je.

Tapi pedih. Tau tak? Pedih...tau tak?

Pedih...

...tau tak?

...

Allah tau.

No comments:

Post a Comment

Share your thoughts!