Pages

December 2, 2009

"Seven Times Three" Facts about me~

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

1.Aku akan rasa loya bile aku jmpa atau terserempak dgn situasi yg aku tak suka.E.g:Kawan aku mngumpat kat aku pasal kawan aku sndri,atau bila aku nmpak ade couple duduk bedua dalam cafe tgah2 org ramai

2.Aku lebih suka senyap dan memerhati brbanding bercakap.Kalau aku bcakap pon aku akan lebih bnyak bertanya soalan dan meminta clarification drpd mmberi idea.

3.Aku tak suka bercakap tntang keburukan org.Senyap2 sudaa~buat ape nak crite?Ade mmberi faedah?

4.Aku badmood dalam meeting.Beberapa minit lepas tu,aku cuba senyum,then suddenly mood aku berubah mnjadi ceria dan happy.

5.Aku tak suka meminta2 dari orang.Klu ade kawan aku mntak blanja dr org,aku sebolehnye taknak makan ape yg org tu blanja.Alasan:sebab dia blnja tu sebab kena mintak dgn org.Dan aku tak mntak.
Klu aku mntak jugak,itu bermakna bukan aku yg nak mnde tu.Mgkin ade org lain mntak atau aku mntak pn untuk mnggmbirakn hati korg.

6.Aku tak tolong selagi korg tak mntak tolong.Aku lebih senang diarah sbb aku tak reti buat kerja sndiri.Aku tak pndai cari sndri keje ape yg aku sptutnye buat time tu.Sebab tu la aku dok tnya,"ada ape2 yg aku bleh tolong?"

7.Aku sebenarnye suka fesyen yg takde org lain pakai.Nampak lain drpd yg lain.

8.Aku suka menikmati rasa makanan.Enjoy rasa dia.Sebab tu aku suka ambik nasik sikit je,tapi lauknya amat variety spaya aku dpt rasa makanan yg berbeza-beza.

9.Aku lakukan something,jarang aku plan dulu.Biasanya semuanya spontaneous.Bila aku rase nak pergi,aku gi.Aku akan buat je tnpa memikirkan akibatnya.

10.Aku kurang dapat mngenalpasti bnda yg mnyusahkan.Definisi 'masalah' bg aku ialah sumthing yg perlu diselesaikan segera.Time post mortem lepas sesuatu program pon aku tak perasan apa masalah yg dah brlaku sbnarnya.

11.Ade kawan time skolah aku ckp,"Kalaulah ko rajin studi Teha,aku rase msti ko bleh kalahkan Munzir tu!". Munzir ialah budak genius dlm klas kitorg.

12.Aku TIDAK mmpunyai harapan yg tinggi.Aku tak aim tinggi2.Aku tak harap pon dapat no 1.Bagi aku,asalkan dah dapat sama mcm org lain pon cukuplah.No 1 tu tinggi sgt.Tak menang pn takpe bagi aku.

13.Ramai budak skolah aku yg kata aku pelik,dan aku suka jadi budak pelik.Itu menandakan yg aku berbeza dr org lain.Aku 'unique' dan susah nak jmpa org mcm aku.(hehe)

14.Aku sedih mcm perempuan lain.Tapi korg takkan tgok aku nangis.

15.Perasaan dan personaliti diri aku yg sbenar lebih bnyak dan lebih senang diluahkan melalui tulisan berbnding kata2.So rajin2la baca blog aku klu nak tau lebih lnjut tntang diri aku nih.Haha =P

16.Kalau aku ada masalah berkaitan diri sndri,aku tak bgtau org lain unless aku perlukan bntuan org lain utk selesaikn masalah tu.

17.Klu ikutkan,sebenarnye aku ni seorg perfectionist.Tpi tak selalu.Sifat perfectionist aku jarang2 mnonjol.
Bagi aku,hnya ada dua:Samada jadi perfectionist nak tgok program tu berjalan dgn best(dgan mndesak dn mngarah org sana sini utk buat keje),atau tak kesah sgat,asalkan korg buat kerja korg,korg tau keje korg dan program tu brjalan lncar.And most of the time,aku tak kesah.Asalkn program tu berjalan lancar,dan org enjoy bile dtg program tu.

18.Aku suka layan perasaan.(hmm...bukan semua perempuan mcm tu ke?)

19.Setiap kali lalu depan cermin,mesti mata aku akan pndang cermin tu utk tgok diri sndri dalam cermin.Mngkin aku ni jenis org yg memerlukan kepastian spnjang masa.

*Tgok cermin selalu untuk tgok diri sndri.Mereka mmrlukan kepastian spnjang masa utk diri mereka,mngingatkan mereka bhwa mereka itu kacak/cntik sbnarnya.Tapi mereka tidak yakin dgn kekacakan/kecantikan diri sndiri,justeru mereka akan kerap pndang cermin,dan dihadapan cermin mereka akan berkata,"Aku kacak/cantik sebenarnya.".Golongan seperti ini sebenarnya kurang keyakinan diri.

20.Aku suka jalan laju2.Sampaikan time jalan,aku nak tmbah speed,laju lagi,laju lagi,smpaikan aku selalu bercita-cita utk boleh terbang mcm Superman.(haha...ape yg aku ngarut ni)

21.Apa yg dah berlaku pada hari semalam,aku akan quickly ignore n lupakan.Aku seolah2 dilahirkan baru pd setiap hari.Contoh kalau semalam aku badmood,esoknye aku akan berlagak macam takde pape berlaku.I live for today,not for tomorrow or yesterday.

Rahsia aku dah dipecahkan utk korg~~... 

4 comments:

  1. Salam. Teha! Comel entri ko. Aku suke banget. =) Thanx sebab gtau. You own the secret, but you the one that let me know. Tape2, next time secret aq pulak! *benarkah??!*

    ReplyDelete
  2. to ama:
    thanks ama! ^^ hehe..ni yg tak sabo tunggu post baru blog ko!!yeah!!!

    ReplyDelete
  3. kita ni byk persamaan rupenye...
    kah3
    x kusangka...

    ReplyDelete
  4. to budak baru belajar:
    hmmm...oh yea?lahir bulan yg sama kot...?

    ReplyDelete

Share your thoughts!